Hvilken kronograf var den første automat
Camaro Skrev:den diskussion bliver ved i det uendelige. min indgangsvinkel er meget lig denne:

Returning to the perspective that we employed at the outset of this series -- the question of which chronographs first worn by the racers, the pilots, the divers, the adventurers and the sportsmen -- the answer to the question of "Which was first?" becomes clear.

This advertisement, from the October 1969 issue of MotorSport, is the first print advertisement that I have found, for the Caliber 12 / Chronomatics. This timing is consistent with the conclusion that the Chronomatics were first sold at retail beginning during the Summer of 1969.

Without any doubt, it was the Chronomatic automatic chronographs produced by Heuer, Breitling and Hamilton-Buren that were first to be delivered to these enthusiasts in markets around the world. .
Den vil ikke holde i retten tror jeg Icon_e_biggrin1 Jeg er ret sikker på at Seiko var ude med deres automat kronograf klart før Heuer i maj 1969 - men jeg er godt med på at heuer gruppen var ude på markedet - formentlig et splithår før Zenith - men det ændrer ikke ved at Seiko var først ude på markedet, zenith præsenterede den først og formenlig var heuer gruppen noget tidligere end zenith med at begynde udviklingen og kom splithår før zenith på markedet.

Du har sikkert ret i, at det ikke er let at konkludere på selve udviklingen og derfor holder jeg mig også til - første præsenation - som er beviselig - først på markedet som jeg også beviseligt mener er Seiko - og så den lidt vovede med hvem der først planlagde, hvor jeg via nettet ikke kan komme det meget nærmere, end at det nok var i Heuer gruppen man var først igang - men i virkeligheden er det måske så usikkert, at man bare skal holde sig til første præsentation og første til at sælge på markedet, og så forsvinder heuer gruppen nok helt

Jeg har i bloggen tilføjet, at udvilklingen før markedsføring er vanskelig at bevise så det faktisk kun er pressekonferencen (som nogen har haft draget i tvivl, men som genfindes i avisartikler fra 1969) hvor Zenith præsenterer som er første præsentation og at Seiko i Maj var på markedet i japan med deres automat kronograf

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
neverending story - af Camaro - 24-02-2013, 05:46 PM
Re: neverending story - af hannover_dk - 24-02-2013, 06:06 PM
hvilken ret taler vi om? - af Camaro - 24-02-2013, 06:13 PM
Re: hvilken ret taler vi om? - af hannover_dk - 24-02-2013, 07:24 PM
wikipidea - af Camaro - 24-02-2013, 07:46 PM
Re: wikipidea - af hannover_dk - 24-02-2013, 07:47 PM
almindelige mennesker - af Camaro - 24-02-2013, 07:55 PM
Re: almindelige mennesker - af hannover_dk - 24-02-2013, 08:05 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)