24-02-2013, 05:56 PM
KlausM Skrev:1) First to announceDet er en ren fejl at Breilings navn ikke er med i Heuer gruppen - det er rettet nu tak
2) First to manufacture
3) First to market
Jeg er nok lidt farvet men jeg har synes Zenith/Martel er tæt på at vinde alle tre katagorier.
Mvh
Klaus
nr 1 er ret klar - Zenith tager prisen ved deres egen pressekonference.
nr 2 er ikke så 100% sikkert trokr jeg, mon ikke faktisk Seiko var der, men der er ganske meget hemmelighed om hvornår der lå en fungerende sag, så jeg holder mig til dem der var først ude på markedet, nemlig Seiko i maj/juni 1969 - også lidt uyd fra at hgvis de andre var helt klare, og ex zenith præsenterede på en pressekonference i januar samme år, men først kom ud på markedet med værket efter Seiko, så har de i alle fald ikke har en egentlig produktion inden?
Heuer gruppen virker som om de har startet arbejdet tidligere end Zenith formentlig, ud fra de oplysinger jeg har kunnet få
nr 3 er temmeligt klart Seiko så vil jeg mene
Det skal dog siges, at det er lidt svært helt at sammenligne, for Seiko er med kun EN subdial og heuer gruppen jo en modulopbygget knaststyret mikrorotor hvor Zenith står dejligt alene med fuld rotor kolonnehjul med 3 subdials og dato - lidt i en klasse for sig selv synes jeg
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)