Hjælp til køb af Omega Seamaster
Jeg har den nye PO med cal 8500 i 45,5mm og har tidligere haft den gamle PO med cal 2500 ligeledes i 45,5 mm. Jeg har før PO også haft Seamaster Bond (både en med cal 1120 og en med cal 2500), der er 41-42mm.

I forhold til tykkelse, så er PO (både den nye og den gamle model) tykkere end Seamaster Bond - selvom det ikke er meget, så synes jeg det er noget man lægger mærke til i dagligdagen. Udformningen af lunetten på Seamaster Bond gør også, at den lettere smutter ind under en skjortemanchet eller ærme end det er tilfældet med PO'en.

Den nye PO er også lidt tykkere end den gamle model - det er nok til, at jeg synes man kan se det, men jeg synes ikke jeg har lagt mærke til nogen praktisk forskel (e.g. at der skulle være større tendens til at ramme dørkarme mv med uret) - jeg synes begge udgaver er så tykke, at de ikke så let kommer ind under en skjortemanchet.

Grunden til, at jeg har skiftet fra Seamaster Bond til PO er, at jeg synes PO'en rent visuelt (skive og lænke) taler lidt mere til mig end Seamaster Bond gjorde - men jeg vil da ikke afvise, at jeg på et tidspunkt udbygger samlingen med et Seamaster Bond igen, men det bliver ikke som en erstatning for PO, men som et supplement Icon_e_wink

Sent from my iPad using Tapatalk HD
MVH Jesper
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hjælp til køb af Omega Seamaster - af JJG - 05-03-2014, 08:28 PM
Re: Hjælp til køb af Omega Seamaster - af JJG - 05-03-2014, 11:24 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)