17-02-2014, 04:07 PM
CAYB Skrev:super foto. Top ur.
Har holdt et vågent øje med netop 16800 (transitional) de sidste år og de er godt nok blevet svære at finde en med den flotte gyldne patinering.
Takker
Jeg har lidt svært ved at vurdere efterspørgslen på 16800 med mat skive (transitional) herhjemme og dermed også værdien af dem - der er ingen tvivl om, at de er mere eftertragtede end 16800 med blank skive og hvidguldsindfattede timemarkeringer.
Spørgsmålet er, hvad man kan sætte sådan én som min til i handelsværdi, når man tænker på at et tilsvarende ur med alm. blank skive m.v. typisk står til 32-33 K uden papirer ?
48.000 + moms virker højt sat selvom den er med papirer og tropical patinering - men alligevel. Kan man nærme sig 40-42.000 kr. for en som min - man skal jo tænke på, at en Sea-Dweller "666" med mat skive typisk vil stå til omkr. 50 K ?
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)