05-02-2014, 12:39 PM
Jeg har adskillige kolleger, der har brugt deres Pingo dagligt under barske forhold overalt - herunder i Afghanistan. Frømandskorpset bruger stadig uret som deres udleverede tjenesteur 
Så du skal overhovedet ikke være nervøs !!
Kommer der sand i dybdemåleren eller lynette m.v., så skyller du det bare grundigt under vandhanen efter at have rystet det værste ud.
Det ur er næsten umuligt at "tage livet af" !!
Mht. at anvende trykknapperne under vand, så skulle det kunne tåle det - men medmindre du decideret vil bruge urets dykkercomputer til det, den er beregnet til, så ville jeg nok undlade at gøre det så ofte. Men kig evt. i manualen - kan ikke lige huske, hvad der står.
Så du skal overhovedet ikke være nervøs !!
Det ur er næsten umuligt at "tage livet af" !!
Mht. at anvende trykknapperne under vand, så skulle det kunne tåle det - men medmindre du decideret vil bruge urets dykkercomputer til det, den er beregnet til, så ville jeg nok undlade at gøre det så ofte. Men kig evt. i manualen - kan ikke lige huske, hvad der står.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)