07-01-2014, 12:53 PM
jokumq Skrev:pbr Skrev:Vintageure.dk og salgssiderne, har Torben og jeg derimod ikke noget at gøre med, idet Urforum.dk og Vintageure.dk indtil nu er blevet holdt strengt adskilt. Hvad der så måtte ske fremover må tiden vise.
Det må du altså lige uddybe. Er Vintageure.dk og Urforum.dk ikke en og samme ting?
Jo, på en måde er de selvfølgelig, fordi Urforum.dk udspringer af Vintageure.dk, idet de har samme "ejer" og overskuddet fra annoncekronerne på Vintageure.dk er med til at drive Urforum.dk. Desuden linkes der fra Vintageure.dk og til Urforum.dk og vice versa.
Men derudover bliver de to sider drevet separat og vi gør os umage med, at indholdet på Urforum.dk skal være uafhængig af evt. udefra kommende kommercielle interesser uanset hvor de kommer fra. Dette stammer helt tilbage fra Bjarne Vorks ejertid og er blevet videreført med Thomas.
Bjarne og Thomas er begge professionelle urhandlere og det var/er vigtigt for dem, at medlemmerne ikke skal få anledning til at tro, at Urforum.dk blot er deres eget private lille "markedsføringsorgan". Det er også ud fra dette princip, at reglen om, at der ikke må annonceres eller reklameres på Urforum.dk udspringer og det er også en af årsagerne til, at der ikke er reklamebannere m.v. på Urforum.dk´s side.
Personligt mener jeg, at dette er en af Urforum.dk´s styrker, udover den brede medlemsskare og det store vidensarkiv, som disse repræsenterer og som ligger gemt i alle de gamle tråde og debatter på forum.
Men Torben og jeg har udelukkende indflydelse på Urforum.dk - ikke på Vintageure.dk
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)