Status over 2013 ..... og hvad så fremover ?? Jeres bud !!
Nu er det som ny "urtosse" og derfor ikke specielt vidende om mange ting i forhold til de der har dyrket interessen længe, svært at komme op med forbedringer, simpelthen af ren og skær "uvidenhed", men jeg vil alligevel gerne komme med et bidrag.

Jeg fandt herind i søgen efter oplysninger /fakta. Så blev jeg hængende, mest ud fra, at jeg fandt at der her en en bedre "tone" end hos "kollegaen". Det med "tone" er nok individuelt. Nok om det. Tilbage til fakta....

Jeg savner et underforum med en faktatråd om hvert urmærke - også alle miniproducenterne og modemærkerne - deres historie, hvilke værker benyttedes der, hvor længe eksisterede de, lister over serienumre og produktionstidspunkter/perioder osv.

Der skal nok opdeles i dels Quarts/ikke quarts.... Eller også skal Quarts helt udelades?

Undeforum med fakta om fabrikker, producenter, mærker kan alle bidrage til, og det vil med tiden virke som et leksikon, som vil tiltrække flere og flere bruger, da de kommer ind her via søgninger på nettet, når der søges oplysninger om et givet mærke / navn.

Som eksempel fald jeg for nyligt over mærket West End Wacth Co som jeg aldrig havde hørt om før. Det viste sig, at de faktisk lavede kvalitetsure, men primært eksporterer til Østen.
Jeg har også selv brug for at kunne finde mere info bl.a. omkring Oris, f.eks. om hvad de har produceret hvornår osv.

Ved flere i flok at kunne samle disse oplysninger ET sted, nemlig her på siden, kan der tiltrækkes mange nye, og findes mange nye indfaldsvinkler omkring ure m.v.

Personligt finder jeg mest at de mindre mærker er interessante, men det bunder i noget omkring penge, men de store mærker er oftest meget veldokumenterede, og der kan sikkert hurtigt samles meget viden om dem.

Vintageurene er nok for mit vedkommende de mest interessant, dels fasinasion omkring mekanikken, dels det at få et ældre/brugt ur til at lever videre uden at der skal gå resourcer til at fremstille et nyt. Altså grøn/genbrugstankegang - men det er nok et sidespring.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Status over 2013 ..... og hvad så fremover ?? Jeres bud - af Petersen - 29-12-2013, 12:32 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)