16-12-2013, 08:57 AM
Mikkel288 Skrev:Tak for svar!Hej Mikkel - Indledningsvis er jeg ganske enig med "phrede" om dit ur. Jeg finder det osse overordentligt appetitligt.
Det førte til lidt videre spørgsmål, jeg har undersøgt og der er stadigvæk garanti på uret.
Kan jeg risikere, at de ikke mener det er dækket af garantien, jeg bruger sjældent kronograf funktionen, og ved nærmere eftertanke har uret altid haft en tendens til ikke at nulstille sig rigtigt. Dette må vel betyde det ikke kan være min skyld, og derfor er det dækket af garantien, korrekt?
Tror du/i at det er noget deres egen urmager laver, eller sender de uret til Omega?
Mange tak for hjælpen
vh.
Mikkel
Lad os ikke male fanden på væggen, og forvente at urmageren afviser garantidækning, f.eks. med en "sang fra de varme lande" i form af:
Nej desværre dækker garantien ikke, når uret har været anvendt ved vindstød af orkanstyrke... eller andet "forvorpent vrøvl".
Uret skal fungere som det er bygget til - BASTA
Det fremgår ikke tydeligt af dit "skriv", om uret nulstiller mere "forkert", når kronografen har kørt længe, eller om kronografen altid returnerer til samme forkerte position.
Såfremt der er tale om samme forkerte hvileposition, kan det være så banalt, at viseren sidder forkert på akslen.
Såfremt der er tale om forskellige fejlreturneringer, er det mere sandsynligt, at fejlen ligger i værket.
Er fejlen af den førstnævnte banale type, vil urmageren sandsynligvis rette den selv. Ellers er en "fabrikstur" mulig, hvor der kan gå 6 uger.
Under alle omstændigheder skal det smukke ur ikke yde en så "sjusket performance", så det er bare med at kontakte urmageren.
Lad os gerne høre om udvikling i sagen
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)