Hvilket rejseetui kan anbefales?
Jeg har i længere tid ledt efter et etui til 2-3 ure og vil gerne have et af dem, der er udformet som en "rulle" i noget lækkert læder - men jeg har fundet ud af, at et af de store problemer med sådanne etuier er, at mange af dem har en dårlig adskillelse mellem urene. Er groft sagt nervøs for, at urene skal ligge og ridse hinanden ved at støde sammen, hvis de bliver rystet lidt.

Underwood i England laver dog nogle lækre etuier - men et af dem i læder til 3 ure koster så også omkring 2-3 K !! Icon_e_surprised Mener faktisk, at jeg har set et af dem til salg brugt på vores broderforums annoncesektion (både et til ét ur og et til tre ure).

http://www.underwood-london.com/shop/6-l...ry-cases#/

Har dog fundet ud af, at det nok er bedre, at satse på at have en 2-3 etuier til kun ét ur. Et af de bedre, der beskytter uret supergodt og samtidig er til at betale er Oakley Watch Vault, der kan købes på Amazon Icon_e_smile

http://www.amazon.co.uk/Oakley-LARGE-SOF...atch+vault

Lige i øjeblikket dækkes mit behov dog af et IWC rejse/service etui, som jeg fandt på Ebay til omkr. 300 Kr. Icon_e_wink

Mht. til at rejse med flere ure, så er jeg ikke nervøs - de fleste hoteller, som jeg bor i (eller militærbaser i øvrigt) har en box på værelset eller mulighed for at låse værdigenstande inde i receptionens box.

Og nervøsitet i tolden på vej hjem har jeg ikke, idet jeg har danske kvitteringer eller dokumentation i form af toldpapirer på (de fleste af) mine ure Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvilket rejseetui kan anbefales? - af kjaer - 03-12-2013, 12:01 AM
Re: Hvilket rejseetui kan anbefales? - af olof - 03-12-2013, 09:30 PM
Re: Hvilket rejseetui kan anbefales? - af Ras H - 03-12-2013, 10:27 PM
Re: Hvilket rejseetui kan anbefales? - af pbr - 03-12-2013, 10:36 PM
Re: Hvilket rejseetui kan anbefales? - af Geodoc - 03-12-2013, 11:34 PM
Re: Hvilket rejseetui kan anbefales? - af jokumq - 04-12-2013, 10:20 AM
Re: Hvilket rejseetui kan anbefales? - af baun - 06-12-2013, 12:24 PM
Re: Hvilket rejseetui kan anbefales? - af pbr - 13-01-2014, 12:45 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)