Omega Speedmaster Broad Arrow - transparent bagskive.
Hej malte - Velkommen på forum.
Dersom formålet med et forum er, at når man har fået grå hår i hovedet af at spekulere på et problem - og derefter spørger på forum, så "en snes andre deltagere" osse får grå hår....
... så lever forum glimrende op til sit formål.

Din tråd har været læst en snes gange; men ingen har kunnet svare. - Det kan jeg heller ikke Icon_e_confused Icon_e_confused Icon_e_confused

En såkaldt glasbagkasse eller engelsk 'display back' - har ofte været diskuteret på div. Omega fora; men sædvanligvis for ref. 145.xxx modellerne (den klassiske Speedmaster professional)
Eksempler på dette er:
#. Customizing the Omega Speedmaster - Part 1: Fitting a sapphire back and a new SS bezel
#. Speedmaster-Mission.net, How to do section: Do it yourself display back conversion

Som det fremgår, er et af problemerne med ombygningen af den klassiske Speedmaster Professional, at støvlåget (der spærrer for indblik til værket) skal fjernes.
I stedet for det fjernede støvlåg, skal et afstandsstykke tilpasses. Ellers vil værket ikke være fastholdt tilstrækkeligt i kassen, og ligge og rasle.
I ovenstående artikel 2 foreslås blot en pakning, hvilket jeg ville være lidt "loren ved".

Der findes også fingerfærdige firmaer, der kan levere varen: Custom watch Consept - Quality made in Germany

Løsdels leverandørerne: Watchco, Omega casebacks og Ofrei, Omega case backs, leverer (heller) ikke et entydigt svar på spørgsmålet.

Tilbage til Speedmaster Broad Arrow. Den er, så vidt jeg husker, udstyret med en kaliber 3303, hvilket bestemt er et værk, der kan tåle "udstilling".
Men Men - Der foreligger ikke, så vidt jeg har kunnet finde - et entydigt svar på om der skal en afstandsring (spacer) til, eller om en bestående glasbagkasse uproblematisk "bare" kan skrues på i stedet.

Der er næppe anden vej, end at bevæge sig til en autoriseret Omegaforhandler, og spørge om glasbagkassen kan leveres som reservedel (godt nok til et ur med andet reference nummer).

Held og lykke med projektet, som vi gerne holdes underrettede om.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Omega Speedmaster Broad Arrow - transparent bagskive. - af Geodoc - 21-11-2013, 09:11 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)