01-11-2013, 01:55 PM
De var alle sammen vintage guldure. Der har været nogle "close up" shots men den Constellation model har jeg ikke set før. Den var med Türler skive. Det bedste KH kunne gøre er måske hive en vægt frem og afmontere lænker og sige du har x antal tusind kroner i lænker plus x antal tusind i ure, som minimum. De viste ure var, desværre ikke af den model, hvor man siger, at guldpriset er kun en del af totalpris, tværtimod. Havde det været en pie-pan Connie eller en IWC så vil situation sikkert være anderledes. Ejer var desværre af den opfattelse, at ure var meget mere værd og jeg synes, at det er lidt trist. Specielt den Longines Admiral var i mine øjne ikke meget mere værd end guldværdi (som sandsynligvis var højere end KHs bud) men stadig ikke i nærheden af 30-35k, som nogen havde fortalt manden. Mit råd til sådanne oplevelser er at tage imod det tilbud med det samme, da realitet er en helt anderledes.
En hel anden forventning og manglende undersøgelse viste i samme udsendelse den par, som kom med 3kg sølv i lysestager m.m., hvor deres bud var ca. 5000 og bare i sølv er der for 9000.
En hel anden forventning og manglende undersøgelse viste i samme udsendelse den par, som kom med 3kg sølv i lysestager m.m., hvor deres bud var ca. 5000 og bare i sølv er der for 9000.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)