I denne tråd kan du anmelde en handel med Mølbak
eg har altid haft tillid til Bo, og har sågar fået serviceret et par urer i sin tid. Dette har dog ændret sig på det seneste...

Episode 1:
For ca. 6 måneder siden solgte jeg et RoleX Precision. Et par uger efter salget gik køber til Bo Mølbak for at få taget et led af uret. Bo konstaterede - efter at have hørt, at det var en nyerhvervelse - at det kunne han ikke fordi lænken ikke var original. Køber fik endvidere at vide, at uret havde en værdi på ca. 5000 kr, den uoriginale lænke in mente.

Køber blev naturligvis meget bekymret, og tog kontakt til mig. Vi splejsede herefter til en ægthedsverificering hos Klarlund, hvilket påviste, at lænken var 100% original, og uret endvidere i meget, meget fin original stand.

Indtil sidste uge tænkte jeg, at Bo måttet have haft en dårlig dag, men...

Episode 2:

I sidste uge solgte jeg min bedre halvdels Rolex Precision. Køber ville gerne have poleret lænken og skiftet glasset, hvorefter jeg henviste til Bo Mølbak eller Ravnkilde, idet køber er bosiddende på Østerbro. Køber valgte Bo Mølbak, og Bo modtager uret, og spørger 1) om det var en nyerhvervelse og 2) hvad prisen var. Da Bo Mølbak hører prisen (11.000) gør Bo en grimasse. Køber spørger ind, og får at vide, at uret har falsk lænke, og at uret endvidere er i meget, meget dårlig stand. Bo mener at uret har en værdi på ca. 5000 kr., men er så omsorgsfuld, at han samtidig præsenterer køber for et tilsvarende ur, som køber kan erhverve for 17.000.

Køber ringer prompte til mig, og er naturligvis ked af at have købt katten i sækken. Jeg beroliger ham med, at det skal vi nok finde ud af. Jeg husker min seneste oplevelse med den snu Bo, og spørger om han ikke kan køre til Ravnkilde, eller Klarlund eller what ever. Han kører til Ravnkilde, der tjekker uret, og bekræftet, at der INGEN tvivl kan være om, at lænken er original. Ravnkilde tjekker serienummer m.v., og mener 1) at uret er i flot stand og 2) at det er et udmærket køb.

Køber vælger at få poleret lænke og skiftet glas for 750 kr hos Ravnkilde. En operation Bo til sammenligning skulle have 2000 for.

Bo er uden tvivl en god urmager, men XX Slettet af moderator XX.

XX Slettet af moderator XX.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: I denne tråd kan du anmelde en handel med Mølbak - af ravnsholt - 22-01-2011, 06:24 PM
Bo Mølbak XX Slettet af moderator XX - af vintageure@primitiv.dk - 28-10-2013, 05:03 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)