08-09-2013, 12:16 PM
TDN Skrev:Helt en pludselig indskydelse var det dog ikke; men da den oprindelige "911 plan" var blevet forladt, skulle det i hvert fald være en bil med personlighed. - IMHO er mini'en en sådan.Geodoc Skrev:Ahhhh – Endelig en 911’erRespekt! Den havde jeg ikke lige set komme! Fedt og anderledes valg. Ny - brugt, One, S, Cooper, Cooper S, Diesel m.v.? der findes jo et hav er versioner.
I stedet blev det til en lille kæk frækkert, hvis personlighed BMW har fornyet – en Mini Cooper Cabriolet.
Med venlig hilsen - Geodoc
Så kan du have alt dit målegrej på bagsædet, skal du have en krog på til båden :- ) Eller er du gået ordenligt på pension.
Mvh. Thomas
- Der er tale om en 2007, med 65.000 km på sin stumpede bag. Modellen er Mini Cooper, altså uden "S" eller "Works", der nok ville have reduceret benzinøkonomien yderligere fra de i forvejen beskedne 13,7 km/l.
I den optik jeg har anlagt, har jeg mere fornøjelse af 13,7 kørte km i Cooper'en, end 20 km tilbagelagt i "et mere politisk korrekt køretøj".
Pudsigt nok, måtte jeg til København, for at hente den lille darling, og handlede således ikke i "Silkeborg - Bilernes by". Her spillede man ud med en pris, der var 43.000 kr. højere.
Til gengæld havde "Silkeborg tilbuddet" kørt 7.000 km mere
... så jeg valgte, at tage til København med DSB, oven i købet på DSB-first. - Det blev en oplevelsesrejse
2 timer før jeg skulle af sted, modtog jeg en SMS lydende, at jeg skulle vælge en tidligere afgang, da der var sporarbejde, så det kunne blive vanskeligt at nå lyntoget i Skanderborg.
Således gjort, ankom jeg til Skanderborg, hvor mit regionaltog - bestemt for Århus blev aflyst, da DSB havde parkeret et IC4 på skinnerne mellem Skanderborg og Århus.
Det medførte, at "lyneren" ankom 20 min senere til Skanderborg. - Lidt forvirret over ikke at kunne finde vogn 81, hvor jeg havde reserveret sæde 65, spurgte jeg togføreren, der svarede:
"Vogn 81 har vi ikke med. Den står i Århus".
- Da jeg havde større nytte af en ledig plads i vogn 22, der i det mindste var i bevægelse, fremfor det stillestående sæde 65 i vogn 81, vinkede jeg farvel til morgenkaffe og rundstykke på DSB-first.
I Odense meddelte loko-føreren (stolt kunne man høre), at forsinkelsen var kørt ind til beskedne 8 minutter.
Lidt mindre stolt kunne han ved Roskilde meddele, at en røgdetektor havde givet alarm for røgudvikling i et motorrum, hvilket man nu undersøgte.
Kort efter kom meddelelsen, at den pågældende motor nu var koblet fra, og at vi fortsatte med reduceret maskinkraft mod København.
Vogn 81, der havde Kastrup Cph Airport som destination "hyggede" sig jo i Århus - så (mæt af indtryk) tog jeg en Taxa til Amager.
indtil videre bliver opgaver, der kræver anhængertræk - udført af min VW transporter, så "grønærten" slipper for dette stilelement på sin velformede bagdel
Men ellers er "pensionsplanen", gradvist at afvikle forretningen gennem 2014; men det har jeg faktisk osse sagt om 2011, 2012 og 2013
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)