Nøjagtighed på planet ocean.
Jepsen Skrev:Hej med jer.

Jeg har en P O fra 2010 som jeg adskillige gange har haft problemer med vedr. nøjagtighed den er blevet justeret flere gange og senest har den fået fuld service hos importør. ( 3500,00)kr

Fakta er at den stadig fremmer ca. 30 sekunder om dagen, skal jeg bare tage det for gode varer, jeg ved godt at det er et smykkeur med kan jeg ikke godt forlange at det er mere præcist ?

På forhånd tak.

Henrik Reinholt Jepsen

Hej Henrik !

Velkommen til forum !! Icon_e_biggrin

Det lyder i mine ører meget underligt !! + 30 sekunder om dagen er ALT for meget og vil i mine øjne ikke være noget, du skal acceptere.

Har du haft uret fra nyt og er der reklameret over fejlen inden garantiperiodens udløb ?? Hvis ja, så mener jeg alvorligt, at du burde kunne forlange at få et nyt ur leveret, idet Omega har været ude af stand til at udbedre fejlen !!

Hvis det er et ur, du har købt brugt ved en forhandler, så mener jeg også at du bør kunne holde dig til forhandlergarantien og anmode om, at handelen går tilbage. Jeg går ud fra, at fejlen har været til stede fra starten og ikke er noget, der er kommet senere i dit ejerskab.

I ovenstående tilfælde, så vil det uanset forhandlergaranti være en oprindelig og væsentlig mangel ved uret og har du reklameret straks efter at du fik kendskab til forholdet, så vil du kunne kræve udbedring og i tilfælde af at dette er umuligt, omlevering eller ophævelse af handelen ifølge Købeloven.

Dit Omega Planet Ocean er skam i øvrigt ikke et smykkeur ! Icon_e_biggrin Det er et af Omegas topmodeller indenfor dykkerure og er så vidt jeg ved COSC certificeret, hvilket er ensbetydende med, at det skal kunne holde sig indenfor intervallet fra minus 2 sekunder til plus 4 sekunder i døgnet på det tidspunkt det bliver leveret over disken !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Nøjagtighed på planet ocean. - af Jepsen - 25-08-2013, 02:50 PM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af pbr - 25-08-2013, 03:07 PM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af Jepsen - 25-08-2013, 09:37 PM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af pbr - 25-08-2013, 09:43 PM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af Stenstrup - 25-08-2013, 10:00 PM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af pbr - 25-08-2013, 10:17 PM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af Lars - 25-08-2013, 10:26 PM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af Stenstrup - 26-08-2013, 09:00 AM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af johnfyn - 02-09-2013, 09:39 AM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af mnielse - 02-09-2013, 10:41 AM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af bcmb - 02-09-2013, 07:14 PM
Re: Nøjagtighed på planet ocean. - af dks - 05-09-2013, 07:10 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)