23-08-2013, 01:41 AM
Herligt værktøj! Sådan et må jeg også have anskaffet mig!
Jeg er vist lidt af en præcisions-freak, især med mekaniske ure
Jeg ved jo godt, at de ikke er konstrueret til at holde samme præcision som quartz-ure, men det er nu fascinerende at have et mekanisk ur, der både er meget præcist, og som har en stabil gang uden de store variationer mht. temperatur og den position, som uret placeres i.
Jeg har købt en Rolex Submariner 116610LN - herligt ur, The Best a Man Can Get
- og det går ved daglig brug med uret på håndleddet hele tiden, også om natten, næsten præcist: Det taber kun ca. 1 sekund på tre dage.
Jeg kan ved at placere det med kronen nedad om natten på natbordet få det til at vinde ca. 1 sekund pr. dogn, så efter nogle uger konstant på armen, tager jeg det af nogle nætter og placerer det med kronen nedad og Vupti! har uret genvundet det tabte. På den måde kan jeg faktisk holde urets visning meget præcist. Og det er da lidt sjovt, synes jeg.
Jeg har ikke justeret urets visning siden købet i slutningen af juni 2013.
Jeg er vist lidt af en præcisions-freak, især med mekaniske ure
Jeg har købt en Rolex Submariner 116610LN - herligt ur, The Best a Man Can Get
Jeg kan ved at placere det med kronen nedad om natten på natbordet få det til at vinde ca. 1 sekund pr. dogn, så efter nogle uger konstant på armen, tager jeg det af nogle nætter og placerer det med kronen nedad og Vupti! har uret genvundet det tabte. På den måde kan jeg faktisk holde urets visning meget præcist. Og det er da lidt sjovt, synes jeg.
Jeg har ikke justeret urets visning siden købet i slutningen af juni 2013.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)