Et billedes forvandling > > >
Jesper Geisler Skrev:.....Jeg ved, at både du & Peter bruger iPhone. Hvis man er lidt snu kan man hente Appen Exif Wizard Pro
[url]"https://itunes.apple.com/dk/app/exif-wizard-pro/id424266249?l=da&mt=8">https://itunes.apple.com/dk/app/exif-wi ... ?l=da&mt=8[/url] med denne App kan man se hvilket program et billede er blevet redigeret i/hvilken software
der sidst har behandlet billedet. Der findes flere Apps/programmer der kan det samme, men den nævnte kan i hvert fald anbefales.
Med Peters billede som eksempel kan vi se, at det ganske rigtigt er Snapseed der er blevet brugt

İmage

Man kunne gøre det samme med en annoncør, hvis billeder man syntes så lidt uldne ud. Der findes naturligvis metoder til, at undgå dette simple trick - men det
afslører vi ikke her {~;
Tak skæbne - jeg sidder med tilbagestrøget hår, og mangler (næsten) F-ord.

Lidt irriterende er det jo, at vor færd på internettet sætter elektroniske fodspor, og at man også sætter spor på et billede, som man har "håndteret".
Selv har jeg ikke arbejdet meget med billedredigering, blot med lidt retouchering, lys og kontrast.

Det "vildeste" er nedenstående, der er et billede af min søn, på vor Sydafrika tur.
- Et billede jeg er meget glad for, da det fangede en dejlig stemning fra Chapmans Peak, med Hout Bay i baggrunden.

İmage
... men da jeg kom hjem konstatere jeg, at en utroligt snakkesalig turist liiige netop havde stukket hovedet op over en busk, og var kommet med på billedet.
med lidt tålmodighed og Paint - kunne der kopieres små stumper hav og brænding ind over hende (så kunne hun lære det)

İmage
... og her er billedet i den udgave, som jeg sætter mest pris på.
Uret er i øvrigt et Casio G-shock MTG1000. I mangel af tidskodesignal i Sydafrika, arbejdede uret upåklageligt, da det blev "bildt ind", at dets homestation var Athen.

Redigerings metoden er lige så "fiks", som den af USSR anvendte, når de skulle fjerne en person, der var faldet i unåde Icon_redface

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Et billedes forvandling > > > - af Jesper Geisler - 19-08-2013, 06:53 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 07:05 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Geodoc - 19-08-2013, 07:17 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 08:06 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 08:08 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 08:20 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Geodoc - 19-08-2013, 08:28 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 08:30 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 10:24 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Geodoc - 19-08-2013, 11:43 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Sociologen - 20-08-2013, 09:09 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)