Et billedes forvandling > > >
Geodoc Skrev:Jeg var lige ved at skrive F... ordet; som jeg nægter at anvende - kun i forbindelse med flæskesteg.

Det skyldes, at jeg har samme holdning som Sprogprofessor Jørn Lund, der har udtalt:
Citat:"Personligt er jeg irriteret over ordet ”fedt”, fordi der findes mindst 300 andre gloser, som man kan udtrykke sin begejstring med.
Men alligevel er ordet blev brugt flittigt i flere år efterhånden. Det er spændende at se, hvor længe det bliver ved."
... men spændende "tryllerier" med billedet.
Fra første til andet billede ændrer hængepilen (centralt i billedet) markant karakter.

jeg håber ikke applikationerne anvendes i forbindelse med annoncering af ure - for så bliver der da overraskende stor forskel mellem original og afbildning Icon_mrgreen

Tak (Jesper & pbr) for deling af eksperimenterne. - Med venlig hilsen - Geodoc

Tak for roserne Geodoc. Når du er tæt på, at bruge f ordet, så kan det ikke være helt sløje billeder Icon_mrgreen
Du har ganske ret mht. billeder i annoncer af brugte ure (eller kopier, som vi talte om forleden) der kan uden problemer "gemmes" store ridser & hakker, og en kopi kan friskes op med skarpere kanter, bedre forstørrelse over datoen på et Rolex etc. Alt dette kan mange fikse med lidt tålmodighed.
Jeg ved, at både du & Peter bruger iPhone. Hvis man er lidt snu kan man hente Appen Exif Wizard Pro
[url]"https://itunes.apple.com/dk/app/exif-wizard-pro/id424266249?l=da&mt=8">https://itunes.apple.com/dk/app/exif-wi ... ?l=da&mt=8[/url] med denne App kan man se hvilket program et billede er blevet redigeret i/hvilken software der sidst har behandlet billedet. Der findes flere Apps/programmer der kan det samme, men den nævnte kan i hvert fald anbefales.
Med Peters billede som eksempel kan vi se, at det ganske rigtigt er Snapseed der er blevet brugt

İmage

Man kunne gøre det samme med en annoncør, hvis billeder man syntes så lidt uldne ud. Der findes naturligvis metoder til, at undgå dette simple trick - men det afslører vi ikke her {~;
Cheers, Jesper
Svar

Beskeder i denne tråd
Et billedes forvandling > > > - af Jesper Geisler - 19-08-2013, 06:53 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 07:05 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Geodoc - 19-08-2013, 07:17 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 08:06 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 08:08 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 08:20 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Geodoc - 19-08-2013, 08:28 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 08:30 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Jesper Geisler - 19-08-2013, 10:17 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af pbr - 19-08-2013, 10:24 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Geodoc - 19-08-2013, 11:43 PM
Re: Et billedes forvandling > > > - af Sociologen - 20-08-2013, 09:09 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)