04-08-2013, 10:03 PM
@pbr - Et dejligt befriende indlæg, der ærligt fremlægger "liebhaveriets blindgyder"
Kan nikke genkende til en lignende anskaffelse, og de efterfølgende "kvababbelser", hvad nu? er det "for meget?", og er det ikke for fint? osv. osv.
Uret som min paralleloplevelse drejer sig om er:

Speedmaster BA Enamel LE, nr. 23 af 99 stk.

... her den underskønne kaliber 3320, med kolonnehjul, platinrotor, polerede og dekorerede broer, blånede skruer og alt andet godt...
Ejerskabet af uret udviklede sig til, at det af og til blev taget frem, trukket op og beundret - og derefter lagt til side igen.
Udgørende en uforholdsmæssig stor procentdel af min urkapital, måtte vi uomgængeligt skilles.
Dejligt at høre, at et bedårende, besnærende, underskønt, formidabelt, enestående ur, med masser af pondus, personlighed og udstråling...
.. kort sagt på nudansk: "fedt ur" - i virkeligheden osse kan blive for fedt
Dejlige ure du har byttet til, "lige til at gå med"
Hvis du "falder i" med quartz-ure, så forvent ikke at det kan blive til 1.000vis, da interessante quartzure såmænd er ganske pebrede i prisen.
Med stor forståelse og indlevelse i dine dispositioner,
med venlig hilsen - Geodoc
Kan nikke genkende til en lignende anskaffelse, og de efterfølgende "kvababbelser", hvad nu? er det "for meget?", og er det ikke for fint? osv. osv.
Uret som min paralleloplevelse drejer sig om er:

Speedmaster BA Enamel LE, nr. 23 af 99 stk.

... her den underskønne kaliber 3320, med kolonnehjul, platinrotor, polerede og dekorerede broer, blånede skruer og alt andet godt...
Ejerskabet af uret udviklede sig til, at det af og til blev taget frem, trukket op og beundret - og derefter lagt til side igen.
Udgørende en uforholdsmæssig stor procentdel af min urkapital, måtte vi uomgængeligt skilles.
Dejligt at høre, at et bedårende, besnærende, underskønt, formidabelt, enestående ur, med masser af pondus, personlighed og udstråling...
.. kort sagt på nudansk: "fedt ur" - i virkeligheden osse kan blive for fedt
Dejlige ure du har byttet til, "lige til at gå med"
Hvis du "falder i" med quartz-ure, så forvent ikke at det kan blive til 1.000vis, da interessante quartzure såmænd er ganske pebrede i prisen.
Med stor forståelse og indlevelse i dine dispositioner,
med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)