Empires end with a whimper not a bang
bjorn_e58 Skrev:
willy Skrev:I have never met a royalist who is a free thinking individual without the bagage of a indoctrinated youth

Hvis nogen - i uddannelsessystemet her i Danmark - havde formået at indoktrinere mig, så havde jeg været republikaner og stærkt venstreorienteret, for sådan var de fleste, jeg mødte på min vej inden jeg kunne skrive Cand Polyt på visitkortet. Og hvis der er noget jeg ikke er, og aldrig har været, så er det republikaner og venstreorienteret. Og den frie tanke er for mig særdeles vigtig og noget jeg vil værne om og kæmpe for til det sidste.

Men selvfølgelig, Willy, vi har aldrig mødt hinanden IRL Icon_e_wink

/Bjørn.

Jeg tror, at Willy mener en "british royalist", jfr. hans betragtninger om det engelske klasseopdelte samfund.

Men jeg er også selv stor tilhænger af Danmark som et kongerige - ikke som i "lalleglad Billed Blads royalist", men jeg mener at kongehuset og det faktum, at Danmark er verdens ældste kongerige (tror jeg da nok), giver os et godt historisk rodfæste uden at vi mister noget i nutiden ............. "best of both Worlds", så at sige !!

Og så må jeg sige, at selvom jeg synes vores Dronning har gjort det godt, så ser jeg lidt frem imod, at Kronprins Frederik bliver konge - jeg kan huske den gamle Kong Frederik - "sømands-kongen" - og tror, at Kronprinsen godt (efter lidt øvelse) kan gå hen og blive en moderne udgave af den gamle konge ! Han er trods alt tidligere fuldgyldigt medlem af Frømandskorpset og det siger lidt om hans karakter ! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Empires end with a whimper not a bang - af willy - 24-07-2013, 07:04 PM
Re: Empires end with a whimper not a bang - af pbr - 25-07-2013, 04:13 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)