17-07-2013, 01:11 PM
gmt-geek Skrev:Mange tak alle sammen!- he he. Struktureret og organiseret dovenskab kaldes jo også overblik, så "here goes":
Så er jeg ikke den eneste der synes den er lidt cool sådan en batteri maskine!![]()
@Geodoc - nu er jeg lidt doven da jeg jo nok selv kunne have fundet ud af det, men hvordan stiller man tiden på din "ex batterisluger"?
Og bortset fra det så bliver det lidt spændende at observere hvor lang(kort) tid den er om at sluge batterierne - hvad var din erfaring der?
Vh. Jon

An Omega Owners Manual for the 1602 movement - Time Computer
Time Computer III har foruden trykknappen osse et kontaktpunkt, der skal påvirkes når uret står i indstillings "mode". Det er et kontaktpunkt, som nogle påvirker med en kuglepen.
Den mere ordentlige type anvender en plastik tandstikker, der er spidset stumpt til.
Den ordentlige type opbevarer "stille pinden" i skuffen med de små poser med lænkeled, stiftværktøj, kassekniv og de mange andre småting, som man erhverver hen ad vejen.
Den mere uordentlige type, som jeg kalder "den organisk vildtvoksende type", anvender ofte det for hånden værende, herunder kuglepen - der "nasser" uret til.
Den organisk vildtvoksende type påstår ofte, "at beherske kaos"; til trods for, at jeg flere gange har observeret "kaos" komme flyvende op i hovedet på ham
Får man brug for et nyt rubinrødt glas til Time Computer, kan man se billede af det hos Ofrei, der (beklageligvis) omtaler delen således:
Genuine Omega Crystal Case 196.0020 - Also fits case numbers 196.0039, 196.0045 - Discontinued, Sold Out Cannot Supply
Omega kan stadig levere glasset, der koster 2.400 kr. at få monteret af en AD - jaeh & tjaeh, bop bop og bum bum
Godt du skriver "batterierne", for en uforberedt læser kunne tro, at Time Computer æder (mange) batterier et efter et.
Det er ikke rigtigt! - Den æder 2 ad gangen.
Min egen erfaring om varighed er op til 2 år, hvor brugsdagene har været ca. 30/år, og hvor den til div. GTG aldrig har været sparet; men nærmest lyst konstant.
Om LED ure, er der megen information, her: TheDigitalWatch.com. Siden er en igangværende omlægning/opdatering af LedWatches.net.
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)