15-07-2013, 08:55 PM
Joepete Skrev:Per, hvilke parametre vil du mene, er dækkende at medtage, når et urs pris skal fastsættes?
Det hele skal naturligvis med i den endelige pris.
Men hvis vi lige et øjeblik tager image, markedsføring, fornemmelse, brandværdi og varm luft ud af regnestykket, skulle man også gerne kunne se forskel på produktet.
Altså løsninger som er særlig vanskelige at lave men særlig godt for et eller andet. Et eksempel er AP RO hvor kærven på alle skruer på lunetten står perfekt når uret er samlet.
Når jeg ser på Rolex Datejust, Omega AT og Seiko GS ser jeg 3 nydelige ure. Veldesignede og velforarbejdede og uden fejl. Jeg ved der tikker pålidelige, velforarbejdede værker inde i dem, men jeg kan ikke se hvad der afgørende adskiller dem fra et no name lignende ur til under 3 K - undtagen netop værket. Men de der værk koster altså ikke mere end 2-4 K.
Så kan det passe at man når man køber et Omega AT til 32 K betaler 3 K for fremstilling af uret og 29 K for image, fornemmelse, brandværdi og varm luft?
Ikke helt "kejserens nye klæder" men alligevel ...... Ikke uden sammenligning.
Jeg ville på sin vis ønske jeg ikke har ret.... Men jeg mangler altså stadig at se billeder eller få forklaringer der illustrerer på en fortåelig måde hvorfor prisforskellene er så store.
Vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)