Nyt ur! - Ca. pris ide (2000-7000 kr)
hannover_dk Skrev:
bjoernbertelsen Skrev:Personligt så er jeg ikke til chrono på en dykker, men det er jo smag og behag. Har du behov for chronograf?
Ja og har du behov for et ur? Du har vel en mobiltelefon der går bedre og lettere Icon_e_biggrin - OG har du behov for et dykkerur eller vil du bare bade og vaske op?? Dykkerure med over 200 meter og Kronografer er generelt noget man har for SJOV - og funktionalitet følger ikke nødvendigvis som nødvendig faktor, som det gjorde i de "gode gamle dage"

Vælg krono hvis du synes det ser godt ud ( det synes jeg) og 2000 meter dykker selv om du sidder hos Danske Bank i finansafdelingen med den hele dagen -
Jeg forstår den der med - funktionalitet og form skal følges, men den er næsten brudt, bare ved det at ville ha ur på - det er og bliver mindst lige så meget smykke, som nødvendig tidstagen
vh

Nu overdriver du vist - og det fremmer ikke min forståelse denne gang Icon_smil

De fleste herinde vil nok påpege at det er nemmere at aflæse tiden på sit ur i stedet for at skulle have telefonen op ad lommen. Hvad angår præcisionen, så er et mekanisk urs variation til at leve med for de fleste.

Bevares, jeg forstår at det vel er de færreste der vælger et ur med kronograf pga. de hyppigt har behov for tidstagning - de vælger det nok pga. det ser fedt ud, eller kan lide tanken om komplikationen i urværket. Men derfor kunne det jo godt være Nicklas havde et behov. Kronografer ser imo fede ud på nogle ure, men personligt er jeg ikke til dem på dykkerure.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nyt ur! - Ca. pris ide (2000-7000 kr) - af bcmb - 12-07-2013, 04:19 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)