07-07-2013, 07:30 AM
Citat:Jeg har nu været inde hos en del urmagere i Storkøbenhavn og spørge om de ville skifte batteri på det og det ville de ikke, fordi de ikke servicerer Rolexure.
Hejsan Lou og velkommen.
Hvilken som helst urmager kan skifte batteriet til den kopiur, du har.
Jeg kan garantere dig - uden at have set uret - at der ikke er en enkel ægte del i. Hvor skulle det så være hen ? Rolex har aldrig nogensinde produceret et dameur med quartzurværk. Den slags "semi-ægte" ure findes kun i røverhistorier - har i hvert fald ikke set et enkelt i de snart 45 år, jeg har dyrket Rolex som hobby...
Urmagernes uvilje at bytte batteriet i dit kopi er pga. at ofte når man åbner bagkassen i et kopiur, går noget ofte i stykker og så står man med en (uvidende) sur kunde som tror at man har ødelagt vedrørendes "helt ægte Rolex" etc. Kvalitet af ældre kopier er gyseligt lav.
Derfor er det umuligt at anbefalde en urmager som ikke ville rynke på næsen i dette tilfælle.
Klarlund - Rolex-forhandler i Kbh-området vil ikke rynke på næsen men sende dig ud. Trods alt, på er det deres metier at bekæmpe kopier af de varer de handler med...
Jeg vil anbefalle at du køber en ægte, brugt Rolex. Har lige kigget på min hjemmeside hos Lauritz.com og set hvad jeg har betalt for nogle Lady Datejusts i stål og stål-guld: Priserne har været mellem kr. 5.000 og 6.000 + 20% salær. Så har du et ur som du kan skrive i den tid i din testamente til den næste generation og som du ikke bliver smilet ad skævt. Ikke at glemme at du vil selv blive glad af det.
@ alle erfarne medlemmer her: Jeg synes at en newbie som kommer med en historie om et kopiur og spørger om råd, burde venligt korrigeres - lige så bestemt, som en af os som starter en "hommage-" eller kopidiskussionen her.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)