30-06-2013, 06:41 PM
Stenstrup Skrev:Hej Willy
Genrationen i alderen 15 - 30 år er vokset op uden at have ure hele tiden på sig. De vil have deres mobiltelefon. En telefon til 4.000 - 7.000 kr, som kan skiftes ud engang imellem med en ny model. Mange er vant til at ting udskiftes og nye ting og nye egenskaber kommer til.
Der var engang for mange år siden hvor man købte møbler til at holde en halv livstid, man købte en bil for a den skulle holde mindst 20 år og et ur skulle holde 20 - 40 år, og så gå i arv, osv.
I dag køber man jo for at have ting lige fra 1 år til 5 år og så væk. Det gælder møbler og også nye biler i 80.000 - 120.000 kr. klassen.
Så et dyrt ur fra 50.000 kr og op vil ikke være interrsant at betale for, for flertallet af den nye generation. Og slet ikke i det opfang som det ville være for 50 år siden hvor man oftes ville betale noget der lignede 2 månedslønne for et ur.
Jeg mener at det kun er 75 % i aldren 15 - 30 år, der går med ur. For 50 år siden var det 99 %.
Men hos de nyrige er det interessant for i Kina og især i Rusland er de nyrige Meget rige og det har aldrig være muligt at købe superdyre ting før.
Jeg synes dog stadig at i USA bliver der købt mange dyre ure, men metaliteten er også anderledes derovre. Det betyder ikke noget når nogen køber dyre ure. Danmark er muligvis det værste sted med Janteloven osv.
Teknikken bag ure bliver mere og mere vigtig for den nye genration. Urerne skal kunne noget og have flot design med evt. muligheder for at man selv kan skifte, om ikke skiver så lynetter og remme/lænker til eget design. Kvinder elsker dette. Desuden vil mange urmennesker gerne have flere ure at skifte imellem og mange vil hellere bruge 20.000 kr. på 4 ure end 20.000 - 30.000 kr. på kun 1 ur.
Citat:Good point i think also that watches in the 5-20.000 kr. price class will dominate the market . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)