Dansk omtale på Hodinkee.com
Stinger Skrev:Nu har jeg måske misforstået noget helt basalt om auktioner. Men jeg troede, at vurderingsprisen er den pris man forventer der bliver budt (altså hvad sælger får ud af det). Og ikke budprisen + salær?

Men du har sikkert ret.
Tror såmænd ikke noget er misforstået, da auktionshusenes vurdering = hammerslagsprisen.

I øvrigt tak for den rammende beskrivelse af de to omtalte vurderingsmænd.
- Sætningen:
Citat:... Men stor respekt for, til dem begge. De har forstået at gribe chancen og udnytte et uset marked.
... er ganske storslået, i sin tørt konstaterende form. - Jeg ville selv have anvendt andre ord; men ikke venligere.

Om Lauritz.com's nye "urekspert" - en lille beretning.
Min søn deltog i et arrangement, hvor man bl.a. kunne bestille et konfektionssyet jakkesæt, med en rimelig rabat.
Ved arangementet bar min søn sin Ploprof, som vurderingsmanden kommenterede med følgende bemærkning:
"Nejj - En Ploprof! - Du interesserer dig måske for ure?".
Hertil svarede min søn, Nej ikke særligt; men min far går meget op i det, og skriver om Omega på Vintageure.
Hvortil vurderingsmanden udbryder: "Nej hvor sjovt. Hvis han gerne vil vide mere om Omega, må han endelig komme".
Det var så et tilbud, som min søn lovede at give videre; men som jeg undseeligt ikke har benyttet mig af. Man vil jo nødigt komme til ulejlighed.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Dansk omtale på Hodinkee.com - af jokumq - 13-06-2013, 12:51 PM
Re: Dansk omtale på Hodinkee.com - af bcmb - 13-06-2013, 01:19 PM
Re: Dansk omtale på Hodinkee.com - af jokumq - 13-06-2013, 01:49 PM
Re: Dansk omtale på Hodinkee.com - af Stinger - 13-06-2013, 02:10 PM
Re: Dansk omtale på Hodinkee.com - af jokumq - 13-06-2013, 03:52 PM
Re: Dansk omtale på Hodinkee.com - af willy - 13-06-2013, 05:13 PM
Re: Dansk omtale på Hodinkee.com - af Finetime - 13-06-2013, 07:22 PM
Re: Dansk omtale på Hodinkee.com - af Stinger - 13-06-2013, 07:32 PM
Re: Dansk omtale på Hodinkee.com - af Geodoc - 13-06-2013, 10:42 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)