forsikring .
#2
jez Skrev:Jeg var uheldig at miste den gamle Omega bumper fra 53 , ved tyveri fra et aflåst skab i svømmehallen . Nogen havde afluret min kode på den elektroniske lås . Alt var stjålet , og jeg måtte låne beklædning hos personalet for at komme hjem .
Væk var det elskede arvestykke , og hos forsikringen fik jeg at vide at min husstandsforsikring ikke dækkede armbåndsure og smykker .
Mon man skal bruge en separat forsikring på ure , og hvordan vurderes værdien af et sådan ur ?
Hvilken mærkelig forsikring. Normalt dækkes ure da i høj grad af hustandsforsikringen - generelt ure i stå uden at høre til "særligt indbo" medens ure af ædelmetal ofte er under denne grænse
Kan det være fordi det var uden for hjemmet, for jeg har endnu ikke hørt om en eneste forsikring der ikke ved et indbrud dækkede armbåndsure som det du har mistet - jeg tror det må være uden for hjemmet der spiller ind - de dækker heller ikke dit ur hvis du har det i indchecket bagage under en rejse, og kufferten forsvinder - eller åbnes - samme med videokamera og ligende - generelt, for der er jo forskel mellem selskaberne

Man vurderer for nye ure ved en simpel afskrivningsprocent som ved cykler - er det vintage accepterer de fleste vurderinger fra f.eks. Krognog/Mølbak eller fra nettet af tilsvarende ure - de fleste forsikringsselskaber har sporadisk kendskab til at der findes vintage ure af en vis værdi, men dit - en bumper - vil nemt ha større affektionsværdi end handelsværdi, og kunne måske genskaffes for en 2-4000 kr ville jeg tro
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar


Beskeder i denne tråd
forsikring . - af jez - 11-06-2013, 02:50 PM
Re: forsikring . - af hannover_dk - 11-06-2013, 03:07 PM
Re: forsikring . - af jez - 12-06-2013, 08:52 AM
Re: forsikring . - af TioMalo - 12-06-2013, 09:24 AM
Re: forsikring . - af bcmb - 14-06-2013, 01:07 AM
Re: forsikring . - af jez - 14-06-2013, 08:23 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)