15-02-2013, 09:58 AM
Jeg er rigtig glad for de ure jeg har fundet med box og papir fra 50 og 60'erne - og betragter dem som fund.
Så er der jo urene med histore. Ure som knytter sig til begivenheder eller mennesker man har kendt oh hold af. Svigersars Guld Omega som startede det hele. Rolex-uret jeg fik i sølvbryllupsgave og mit første guld Constellation som jeg fik da jeg fyldte 50.
Men dette dumpede ret tilfældigt ind af døren. Jeg havde købt 4 ure samlet. Jeg havde set billeder og kvaliteten så fin ud, men at der var en seamaster 30 NOS med lænke var ikke ventet. Dels er Seamaster 30 et af de smukkeste ure der findes i min optik og dels er det jo et IKON. ikke indenfor ure i almindelighed, men i Omega Vintage universet en model alle kender, alle har eller har haft og som alle kan lide. det mest klassiske Omega dress ur fra 60'erne.
Mærke og model: Omega Seamaster 30 - NOS
Årgang: 1963
Kasse: Rund, stål, unik stand med søhesten graveret i bagpladen!
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: hvid/beige med gyldne visere, timemarkeringer
Rem: Original Omega lænke
Caliber: 286 manuelt,
Caliber nr.: 20175067
Ref. Nr.: 135.003-62SC

vh Baun
Så er der jo urene med histore. Ure som knytter sig til begivenheder eller mennesker man har kendt oh hold af. Svigersars Guld Omega som startede det hele. Rolex-uret jeg fik i sølvbryllupsgave og mit første guld Constellation som jeg fik da jeg fyldte 50.
Men dette dumpede ret tilfældigt ind af døren. Jeg havde købt 4 ure samlet. Jeg havde set billeder og kvaliteten så fin ud, men at der var en seamaster 30 NOS med lænke var ikke ventet. Dels er Seamaster 30 et af de smukkeste ure der findes i min optik og dels er det jo et IKON. ikke indenfor ure i almindelighed, men i Omega Vintage universet en model alle kender, alle har eller har haft og som alle kan lide. det mest klassiske Omega dress ur fra 60'erne.
Mærke og model: Omega Seamaster 30 - NOS
Årgang: 1963
Kasse: Rund, stål, unik stand med søhesten graveret i bagpladen!
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: hvid/beige med gyldne visere, timemarkeringer
Rem: Original Omega lænke
Caliber: 286 manuelt,
Caliber nr.: 20175067
Ref. Nr.: 135.003-62SC

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)