18-05-2013, 10:22 PM
Jeg er ikke uenig i anbefalingen af en Seamaster 2234 GMT. Det er et smukt, velproportioneret ur med markant udstråling. Aldeles bedårende.
Vi er blevet spurgt om et Omega til omkring 15K, og der er også kommet en god anbefaling frem. - Dog er der en lille orm, der nager.
Vi er i Omega Land, hvor variationsbredden er stor og mulighederne er enorme. Alligevel anbefales der med almindelig koncensus et dykkerur.
Det undrer mig, at forum med en nærmest Pavlovsk reaktion "laller der ud af" og anbefaler et dykkerur.
Jamen du godeste!!!! - Vi er jo netop i Omega Land; et mærke, der både er berømt og berygtet for sit utal af modeller, og det eneste forum kan sige er: "dykkerur".
Det gør sandsynligvis intet indtryk; men jeg har alligevel foretaget lidt research, der giver et udvalg indenfor budgettet, og gennemgående karaktertræk er: netop ikke dykkerure.
Her er resultatet af det ganske overfladiske research:
Seamaster Chronostop ST 145.0007
Omega speedmaster 125 ST 378.0801
Flightmaster ST 145.0026
Railmaster AT 2802.52
Speedmaster Professional X-33 3291.50.00
Speedmaster Teutonic ST 345.0803
Speedmaster Professional Mark IV ST 176.0009
Speedmaster Professional Mark II ST 145.0014
Speedmaster Broad Arrow
Seamaster Cosmic ST 135.0016
Seamaster Automatic Chronograph ST 176.0007
Speedsonic "Lobster" ST 188.0001
Speedsonic Chronograph Chronometer ST 188.0002
Seamaster Electronic f300Hz "Lobster" ST 398.0822
Nogle vil sikkert "diske" op med, "Jamen man skal også tage hensyn til gensalgsværdien"
- Glem det! Jeg har selv haft et flertal af de nævnte ure, og har ikke haft tab på gensalg (faktisk et lille +)
Et andet sted at fordybe sig i Omegas variationsbredde er Antiquorum's Omagamania katalog OnLine. Her er alt (osse dykkerure
)
Det ville glæde mig, om man af og til ville "titte lidt udenfor dykkerklokken"
(I hvert fald når vi er i "Omega Land")
Med venlig hilsen - Geodoc
Vi er blevet spurgt om et Omega til omkring 15K, og der er også kommet en god anbefaling frem. - Dog er der en lille orm, der nager.
Vi er i Omega Land, hvor variationsbredden er stor og mulighederne er enorme. Alligevel anbefales der med almindelig koncensus et dykkerur.
Det undrer mig, at forum med en nærmest Pavlovsk reaktion "laller der ud af" og anbefaler et dykkerur.
Jamen du godeste!!!! - Vi er jo netop i Omega Land; et mærke, der både er berømt og berygtet for sit utal af modeller, og det eneste forum kan sige er: "dykkerur".
Det gør sandsynligvis intet indtryk; men jeg har alligevel foretaget lidt research, der giver et udvalg indenfor budgettet, og gennemgående karaktertræk er: netop ikke dykkerure.
Her er resultatet af det ganske overfladiske research:
Seamaster Chronostop ST 145.0007
Omega speedmaster 125 ST 378.0801
Flightmaster ST 145.0026
Railmaster AT 2802.52
Speedmaster Professional X-33 3291.50.00
Speedmaster Teutonic ST 345.0803
Speedmaster Professional Mark IV ST 176.0009
Speedmaster Professional Mark II ST 145.0014
Speedmaster Broad Arrow
Seamaster Cosmic ST 135.0016
Seamaster Automatic Chronograph ST 176.0007
Speedsonic "Lobster" ST 188.0001
Speedsonic Chronograph Chronometer ST 188.0002
Seamaster Electronic f300Hz "Lobster" ST 398.0822
Nogle vil sikkert "diske" op med, "Jamen man skal også tage hensyn til gensalgsværdien"
- Glem det! Jeg har selv haft et flertal af de nævnte ure, og har ikke haft tab på gensalg (faktisk et lille +)
Et andet sted at fordybe sig i Omegas variationsbredde er Antiquorum's Omagamania katalog OnLine. Her er alt (osse dykkerure
Det ville glæde mig, om man af og til ville "titte lidt udenfor dykkerklokken"
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)