15-05-2013, 08:35 PM
Geodoc Skrev:Uddrag af, hvad willy Skrev:They have had so many 2500 calibers returned because of faulty calibers , that Glashutte had to help repair themDet lyder ildevarslende.
Til trods for habile evner i internetsøgning, har jeg ikke kunne finde noget om tildragelsen, uanset hvordan jeg kombinerer parametrene:
"Glashütte", "Omega", "Caliber", "2500", "repair", "repairing of" - hverken i simpel eller avanceret søgning.
Når man tager i betragtning, at intet forbliver uafdækket i urverdenen - og da slet ikke en saftig fejltagelse, undrer dette mig lidt.
Som (husmands)investor i Swatch Group, følger jeg naturligvis med i udviklingen.
Kursudviklingen er: +2,6% for 1 uge, +5,0% for 1 måned, +8,5% for 3 måneder, +35,1% for 6 måneder, og +42,2% for 1 år...
Konsensusmålet er 598,25 CHF og anbefalingen er: Køb. - Nogen må altså tro på koncernen, der osse omfatter Omega.
For mit eget vedkommende har jeg blot ejet aktierne i 38 børsdøgn, hvor en beskeden investering har hældt 52,7 kr. ned i "foret" hvert døgn.
Det finder jeg tilfredsstillende.
På grund af en åbenbar økonomisk interesse i koncernen, interesserer det mig osse, hvilke mærker og aktiviteter Swatch "fumler rundt med".
Fra: Swatch Group - Brands and companies
Swatch Group brands:
Breguet, Harry Winston, Blancpain, Glashütte Original, Jaquet Droz, Léon Hatot,
Omega, Tiffany & Co., Longines, Rado, Union Glashütte, Tissot, ck watch & jewelry,
Balmain, Certina, Mido, Hamilton, Swatch, Flik Flak, Endura and Tourbillon.
Swatch Group production companies:
ETA, Nivarox-FAR, François Golay, Comadur, Rubattel et Weyermann, MOM Le Prélet,
Universo, Manufacture Ruedin, Simon Et Membrez, Lascor, Novi, Swatch Group Assembly,
DYB, EM Microelectronic, Renata, Micro Crystal, Oscilloquartz and Swiss Timing.
Som aktionær, betragter jeg det ikke som underligt, at Glashütte har påtaget sig reparationsarbejde på kaliber 2500.
Jeg formoder i højere grad, at der har været tale om "rettidig omhu".
I stedet for først at skulle hente en masse ure hjem over en høj (EU) toldmur, reparere dem og sende dem retur over samme toldmur,
- lod koncernen et søsterfirma beliggende i delstaten Sachsen i forbundsrepublikken Tyskland (altså i EU), foretage det fornødne.
Varers og tjenesteydelsers frie bevægelighed - Der er nu alligevel noget med det hersens EU
Med venlig hilsen - Geodoc
Citat:Hi Geodoc . I was told this by a friend of mine who was an Omega dealer . He had just visited the factory . And it was something they did not want all the world to know about . I think you can understand that , as i do . If they had recieved just the normal amount of repairs on a watch , they could have dealt with it themselves . It is common knowledge that they have had problems with the 2500 calibers , also here in Denmark . I hope you are not just trying to protect your investment in the Swatch group
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)