Prisudvikling for Submariner 116610LN
Tio Malo Skrev:
Citat:Hvis kursen falder, vil prisen på schweizerure så falde tilsvarende?

Nej Stefan.
Som Steffen M. (Rolex AD fra Herning) skrev, blev Rolex ikke dyrere for slutbrugeren når CHF var dyrere.
Ligeledes, når kursen falder, bliver urene ikke billigere.
AD´er tager skralden og høster fordelen når CHF bevæger sig op og ned.

Vh. John
Det er vel ikke helt korrekt og i alle fald ikke gennemsigtigt. Når CHF gik fra 4,4 til en DKK til 6,3 for en DKK eller hvad det var, så steg priserne ganske kraftigt i den periode, og det burde nu faktisk ud fra kursudviklingen, hvis vi eller lader som om urene som sådan koster nogen lunde det samme at fremstille, betyde at både rolex og AD blev kompenseret. AD skulle betale flere DKK for at købe uret hos rolex ca 31% mere - og priserne steg i perioden ca 31% i DKK formentlig - det burde ikke ha givet tabere, hverken i Schweiz eller på hovedgaden i Herning - ud over måske der er færre der køber til den højere pris - så - det er ikke så helt let at sige at AD altid bare har hele fordelen og tabet ved kursudvikling som jeg ser det. - Jeg er derimod enig I at rolex nok næppe kommer til at sætte prisen ned her i vort land
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Prisudvikling for Submariner 116610LN - af hannover_dk - 14-05-2013, 05:00 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)