Det det her ok finish på et 65.000 kr ur?
#9
Man kan sagtens lave et fint ur med et fint værk til 10 K. Som set med det blotte øje er perfekt.

Alt hvad man betaler derudover må være for design, materialer, særlig krævende og bedre løsninger, brand og finish.

Nogen mærker vægter det ene andre noget andet. det er vel netop derfor vi vælger forskelligt.

Dog ville jeg forvente at et ur til 65 K har det hele. I hvert fald hvis ikke pengene er gået til materialer i form af ædelmetal og ædelstene.

Det er naturligvis fup og fidus hvis fejlene er kommet efter uret er leveret fra Zenith, men ellers synes jeg at det netop er den slags undersøgelser der skal skille fårene fra bukkene.

Jeg ville gerne forstå mere om hvorfor et almindeligt dykkerur med automatisk værk og dato ur fra en fabrikant koster 50 K mens en anden fabrikant kan levere til det halve - i en kvalitet det set med det blotte øje er den samme. For det forstår jeg stadig ikke, med mindre det bare er den forskel man betaler for branded.

vh baun
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Det det her ok finish på et 65.000 kr ur? - af baun - 15-02-2013, 09:42 AM
Re: Det det her ok finish på et 65.000 kr ur? - af MortenKN - 15-02-2013, 10:03 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)