15-03-2013, 12:04 PM
I november 2012 blev jeg begavet med Seiko Shogun SBDC 007 købt ved Higuchi, Japan. Den afløste min Seiko Sumo.
Shogun lever på alle områder op til mine forventninger, men den taber tid. Jeg har målt flere gange og den taber konstant mellem 25-30 sekunder i døgnet. Det synes jeg er lige rigeligt for et ur til 8500 kr
Jeg går med uret dagligt og tager det af om natten. Om natten har jeg forsøgt, at ligge det i forskellige positioner, ja jeg har sågar sunget godnat sang for uret, men intet hjælper.
Er der nogen på forum der har et godt råd til, hvad jeg skal gøre?
Der følger 1 års worldwide garanti på uret. Vil det evt. være muligt at få det reguleret ved en autoriseret urmager i DK på garantien?
Tolerancen på uret er opgivet til +25/-15 sekunder pr. døgn.
Ps. Min Sumo gik helt præcis. Og det er samme urværk der sidder i de 2 ure.
Weekend hilsner
Niels
Shogun lever på alle områder op til mine forventninger, men den taber tid. Jeg har målt flere gange og den taber konstant mellem 25-30 sekunder i døgnet. Det synes jeg er lige rigeligt for et ur til 8500 kr
Jeg går med uret dagligt og tager det af om natten. Om natten har jeg forsøgt, at ligge det i forskellige positioner, ja jeg har sågar sunget godnat sang for uret, men intet hjælper.
Er der nogen på forum der har et godt råd til, hvad jeg skal gøre?
Der følger 1 års worldwide garanti på uret. Vil det evt. være muligt at få det reguleret ved en autoriseret urmager i DK på garantien?
Tolerancen på uret er opgivet til +25/-15 sekunder pr. døgn.
Ps. Min Sumo gik helt præcis. Og det er samme urværk der sidder i de 2 ure.
Weekend hilsner
Niels

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)