Sub uden certifikat, men med kvitt.?
mowgly Skrev:Personligt er mit købsmotiv baseret på at jeg vil eje uret og gå med det på hånden fordi jeg synes det er fedt - ikke for at sælge det i morgen. Jeg spekulerer egentlig ikke i, om det bliver mere eller mindre værd med tiden, og om det er attraktivt at sælge eller ej.
Der går lidt for meget spekulation i det vil jeg mene. Men fair nok at nogen har dette købsmotiv.

Årsagen for videresalg er hovedsageligt noget andet end viljen at spekulere.
Man bliver træt af sit gammelt ur, skal financere et nyt køb, har prøvet et nyt ur som virkede super - indtil man fik den i armen etc etc.
Har personligt aldrig solgt et personligt ejet ur pga. spekulation - det er lidt mere indviklet affær som sådant. Og værdiøgningen tager lidt længre tid, end folk tror. Og investering er dårligt: Hvis du vinder 10K i 10 år og har haft 50K bundet i projektet, er næsten alle andre måder at øge værdien af sin formue mere fornuftige.
Har været dog nødt til at tage i bytte ure uden papirer og vil gerne hilse og sige at den mistænkeliktgørelse man bliver udsat for som privat sælgere som prøver at sælge et dyrere og nyere ur uden papirer, er mere omfattende end nogle af deltagere af denne tråd tror... (F. eks. at sælge papirløs Rolex går lige an, en PAM er tæt på usælgeligt, medmindre man vil forære den væk).

John

PS. Der falske papirer og kort, man kan købe fra flere kinesiske hjemmesider, er rigtigt dårlige. IMHO, kun OnkelFjols hopper på den slags. Og - skriver man så selv serienummeret på med sprittusch...eller hur ?
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Sub uden certifikat, men med kvitt.? - af Len - 08-03-2013, 05:47 PM
Re: Sub uden certifikat, men med kvitt.? - af Len - 08-03-2013, 11:07 PM
Re: Sub uden certifikat, men med kvitt.? - af Len - 12-03-2013, 11:36 AM
Re: Sub uden certifikat, men med kvitt.? - af Len - 13-03-2013, 04:40 PM
Re: Sub uden certifikat, men med kvitt.? - af TioMalo - 14-03-2013, 09:21 AM
Re: Sub uden certifikat, men med kvitt.? - af JJG - 14-03-2013, 06:38 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)