The "Devil Dwells" in the Details !! ;-)
Tusind tak allesammen ! Icon_e_smile

Jo længere den sidder på min arm, desto mere gror den fast - jeg er sikker på, at jeg har truffet det rigtige valg ! Men jeg indrømmer blankt, at skulle jeg vælge med hjertet, så var det plexi ! - det er noget ganske særligt. Men nu er det prøvet med min 5513 og med min tendens til at "slå ud med armene", så er "domed plexi" ikke så praktisk Icon_flov

@Peter: Du har ret - Panerai skal prøves på et eller andet tidspunkt ! Og enten ender man med ikke at kunne have andet på armen eller også "fader" fascinationen efter et stykke tid. Min Pam 176 byttede jeg mig jo til på et urtræf med Kim T, der gerne ville have min AT 3536 - det var nok lidt af et "spur of the moment", hvor man bagefter kniber sig selv lidt i armen og spørger sig selv; "gjorde jeg virkelig det !?" Icon_e_wink Men jeg fik en god periode med 176´eren, hvor mærkets historie fascinerede, remmene, skivens enkelthed osv. osv. - for mit vedkommende var det bare ikke langtidsholdbart, må jeg indrømme.

@KlausM: Super lige at få den sidegevinst med, at æsken er alderssvarende ! Det gør bare lige det ekstra ! Icon_e_smile

KlausM Skrev:Med Rolex skal man blot huske at der skete markante ændringer i midt firserne med bla Sub 16800 og SD 16660. Rolex opgraderede så godt som samtlige referencerer. Det er ikke set i samme grad siden. Rolex gik over til nye værker, safir glas, matte skiver forsvandt og solide endestykker (16660) blev introduceret. En 16660 og 16800 har store ligheder med deres efterkommere 16600 og 16610 som holdt ved helt frem til ca. 2008. I min bog slutter Rolex vintage endnu med plexi og matte skiver dvs bla SD 1665, Sub 1680/5513 etc.

Ja, set ud fra den historik, kan jeg godt forstå, at man skelner skarpt mellem plexi og safir - og du har nok ret i, at for Rolex vedkommende, vil den afgrænsning af begrebet vintage holde et godt stykke tid endnu. Og nu forstår jeg så også Hannovers post lidt bedre Icon_mad

I øvrigt en sindssygt flot 1665, du viser dér (det må være en 1665, ikke ?) - visere, skive osv er bare perfekt jævnt patinerede, uden at være for orange, som jeg også har set nogle være.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
The "Devil Dwells" in the Details !! ;-) - af pbr - 12-02-2013, 07:15 PM
Re: The - af pbr - 12-02-2013, 08:27 PM
Re: The "Devil Dwells" in the Details !! ;-) - af pbr - 13-02-2013, 10:42 AM
Re: The "Devil Dwells" in the Details !! ;-) - af MortenKN - 13-02-2013, 10:52 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)