01-03-2013, 10:27 AM
Citat:Den netop overståede auktion var, så vidt jeg ved, en traditionel auktion. Her tillægges hele 30% til budprisen.
Uuups... det er et-par år siden, jeg sidste købte fra B&R... Og, tror at der skal gå et godt stykke tid igen, før jeg hopper på igen.
Man snakker så dårligt om Lauritz her og det gør jeg også selv pga. at de fjolser ikke har evner at beskrive eller endnu mindre at vurdere, men faktum er, at hvis man ikke synes om sit køb IRL hos Lauritz, er det umådeligt nemt at få sine penge retur fra dem (dette sagt med Odense afdeling som evt. undtagelse) og man betaler kun 20% købersalær (+ kr. 95 "hammerslagsgebyr" = benzintilskud til Mette Sundströms Jaguar ?). Et-par år siden var det stadigvæg næsten umuligt at få sin handel tilbageført hos B&R - fuldstændigt mod loven...
Vare, som sælges på B&R auktioner er ikke på nogen måde finere end det bras, der sælges hos Lauritz. Kunst-, antikvitets- og vintagehandlere dumper deres usælgelige ting der og tror at B&R´s navn bringer højere hammerslag og kan dække over den uforskammede høj sælgersalær. Dette stemmer i vis grad ang. ældre billedkunst og antikviteter, men ikke ang. vintageure.
Er pøblen stadigvæg så klassedelte i deres tankegang, at B&R som den "fine auktionshus" klarer frisag hos gadens parlament, gang efter gang ???
Ufatteligt.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)