Swatch group / ETA
martinissing Skrev:Tro om igen. Swatch group har selv ret store problemer med at efterleve efterspørgslen fra deres egne mærker ifbm. levering af værker fra ETA
Det synes jeg lyder mystisk. I hvert fald hvis vi snakker de almindelige værker der er så godt som maskinfremstillede... Og det er jo først og fremmest dem som mikromærkerne benytter...

martinissing Skrev:Og generelt hæver det jo niveauet for den schweiziske ur-industri at flere af mærkerne selv begynder at investere i innovation, frem for at alle bruger stumper fra samme kasse. På sigt bliver det helt sikkert mere spændende, men samtidigt og dyrere at købe ure fra landet i midten.
Må indrømme min viden om Schweiziske urmærker ikke er vild stor. De mærker jeg lige kender kunne jeg ikke forestille mig ville bruge udenlandske dele i de mængder.

Ja, hvis man synes det er så vild vigtigt at der står "swiss made" på uret. Det var nok sandt i gamle dage at det var kvalitet i sig selv (midten af forrige århundrede), men i dag er det ikke noget jeg vil tillægge særlig betydning. Hvad jeg lægger mere vægt på er værkets forarbejdning (vi snakker ikke bare lidt striber og blå skruer) og hvor meget der er inhouse. Indvidere om man kan forvente reservedele i lang tid og selvfølgelig skal uret også tiltale mig design og funktionsmæssigt.

Hvis jeg lige pludselig kom til en sum penge så jeg synes jeg virkeligt skulle flotte mig med et årmbåndsur i prisklassen over Rolex Sub er jeg slet ikke sikker på jeg ville vælge et schweitzisk. Jeg tror at der er stor sandsynlighed for at det ville blive et tysk - selvklart med inhouse værk Icon_e_wink
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar

Beskeder i denne tråd
Swatch group / ETA - af Jojo79 - 23-02-2013, 10:27 PM
Re: Swatch group / ETA - af McAllan - 24-02-2013, 12:35 AM
Re: Swatch group / ETA - af hannover_dk - 24-02-2013, 02:05 AM
Re: Swatch group / ETA - af Jojo79 - 24-02-2013, 04:42 PM
Re: Swatch group / ETA - af McAllan - 25-02-2013, 01:56 AM
Re: Swatch group / ETA - af hannover_dk - 25-02-2013, 12:30 PM
Re: Swatch group / ETA - af martinissing - 25-02-2013, 05:11 PM
Re: Swatch group / ETA - af McAllan - 26-02-2013, 02:56 PM
Re: Swatch group / ETA - af hannover_dk - 26-02-2013, 03:55 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)