Swatch group / ETA
McAllan Skrev:Ja, tag ny f.eks. den gode gamle ETA 2824-2

Foruden de kinesiske kopier (no wonder), så er der jo Selitta og jeg mener også Habring2 laver en 2824 kopi. Begge mig bekendt af fin kvalitet.

Så mit gæt er Swatch-gruppen egenligt blot har skudt sig selv i foden. Alle mikromærkerne køber nu bare værker fra andre end Swatch - den indtægtskilde kunne Swatch have haft, nu løber andre bare med den.
Det er jo indlysende hvad Swatch-gruppen ville opnå - et så godt som monopol for mekaniske ure af god kvalitet - især når vi snakker den lavere ende af skalaen. For klart, mange dyre mærker også ikke medlemmer af Swatchgruppen har jo haft deres egne in house værker i årevis.
Men sådan går det vist ikke. Må indrømme at jeg da også ét eller andet sted synes et mikromærke ur med et værk der ikke er fra Swatch-gruppen ét eller sted bare er sjovere. Præcis som en øl fra et lille bryggeri vs. en Tuborg.
Så gad vide om ikke det holder nogle år, så pludseligt sælger de igen til hvem som måtte ønske at købe, evt. underbyder de andre for igen selv at få det marked.

Jeg hørte også til dem der tænkte åh nej, nu forsvinder alle mikromærkerne. Det ville være synd for både konkurrencen og kreativiteten. Det lader heldigvis ikke til at være tilfældet. Tror den eneste reelle taber her er Swatch-gruppen selv - det må de jo selvom Icon_e_wink
Jeg tror som at ETA ved ret godt hvad de gør. Deres fortjeneste er ikke stor på selve værk produktionen, og uanset hvad vel de andre jo kunne presse dem på pris, så de kommer nu nok bare udviklingen i forkøb. Kineserne komme med i kopier (og hen ad vejen topdollar kopier) og alle disse billige ure - kan laves for ganske få penge hvis man bygger nok i antal
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Swatch group / ETA - af Jojo79 - 23-02-2013, 10:27 PM
Re: Swatch group / ETA - af McAllan - 24-02-2013, 12:35 AM
Re: Swatch group / ETA - af hannover_dk - 24-02-2013, 02:05 AM
Re: Swatch group / ETA - af Jojo79 - 24-02-2013, 04:42 PM
Re: Swatch group / ETA - af McAllan - 25-02-2013, 01:56 AM
Re: Swatch group / ETA - af hannover_dk - 25-02-2013, 12:30 PM
Re: Swatch group / ETA - af martinissing - 25-02-2013, 05:11 PM
Re: Swatch group / ETA - af McAllan - 26-02-2013, 02:56 PM
Re: Swatch group / ETA - af hannover_dk - 26-02-2013, 03:55 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)