20-02-2013, 01:57 PM
Stinger Skrev:Det understreger jo blot at service ikke altid følger pris.Det minder mig om at der var engang, (vidst nok ikke mere), at Japanske biler, (især Toyota), var mere fejlfri end Mercedes, BMWer og Audier.
Jeg mindes også historien om, at en af chronoknapperne på KH's PP5980 faldt af(!) mens uret fortsat var ret nyt. Så fejl sker i alle prislag.
Hvordan tog butikken det? Var de selv enige i at det var sjusk samt at du skal have en ny urkasse?
Nu er det måske de billigere Japanske ure, der er mere fejlfri end de dyre Swissbrand. Jeg ved godt at nogle få ikke mener at det jeg skriver nu kan basseres, men ud af 35 - 40 Japanske ure jeg fik solgt, (Seiko og Pulsar, kom ingen tilbage, hvorimod 3 Omegaer og 1 Certina ud af de 20 - 24 af disse mærker, der blev solgt fra min butik kom tilbage. Og de var alle under fabriksgarenti.
Det skal dog siges at kun 1 af de Japanske var mekaniks. De andre var quartz. Certinauret var Quartz chronograph og Omegaerne var mekansike.
Jeg konluderer ihvertefald at det går lidt for hurtigt med produktionen, og at de mekansike ure er mere følsomme end Quartzurerne. Mht. servicefejl, så skal de mekanikse jo også have flere serviceeftersyn end quartz og så er risikoen jo større for fejl.
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)