12-02-2013, 08:13 PM
hannover_dk Skrev:doxa300 Skrev:Tillykke pbr+ en herfra - selvom jeg nu også synes om 5513 - med den noget ringere højde
Du har netop erhvervet et af mine drømmeure. Jeg vill have gjort det samme. Har selv haft 5513 14060, og savnede datoen. Trituium er bestemt et must i min verden også, og uden hvidguldsindfatninger selvklart. Og så har de store sardindåser aldrig sagt mig noget. Så håber det er en keeper for dig.
Takker allesammen !
Tror bestemt, at det bliver en "keeper" - i hvert fald lige indtil, der er noget andet, der frister mere !!
Men jeg var egentlig nået frem til, at en Rolex dykker er det ideelle ur for mig - dimensionerne med de 40 mm passer fint til mig og hele urets udtryk tiltaler mig ganske simpelt. Dette er formentlig også derfor, at det var 5513´eren, der altid sad på min arm, så den i den grad var ved at gro fast.
Der er nok heller ingen tvivl om, at hvis dens plexiglas havde været lige knapt så sart, så havde jeg beholdt den og så havde den været en "keeper" i ordets bogstaveligste forstand.
Men en gang imellem her i livet må man indgå kompromis´er - og trods alt, så har jeg fået et ur, med samme tritium skive, dato (som jeg nu alligevel savnede), et mere tidssvarende og "servicevenligt" værk, en mere robust overflade i forhold til ridser + den ekstra vandtæthed som Seadwelleren giver (selvom jeg aldrig kommer endog i nærheden af dens grænser).
Og skal jeg være helt ærlig ........ så har "Triple 6" Seadwelleren altid stået som noget særligt i min bog - et ur, der var langt forud for sin tid på flere områder da den kom frem i sin tid !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)