"The Devil Dwells in the details" !!
#1
Beklager den måske lidt søgte overskrift på denne tråd - men jeg kunne ikke lade være !! Icon_e_smile Icon_redface

Jeg har måttet erkende, at selvom jeg synes, at Pam 176 er et flot, enkelt og behageligt ur at gå med på trods af størrelsen, så fik min aldrig den armtid, som den fortjente, efter at den første begejstring havde lagt sig.

Grundene hertil var mange, men en af de vigtigste var nok, at det 99,5 % af tiden alligevel altid var mit Sub 5513, der kom på armen, når jeg skulle vælge fra kassen om morgenen !

5513 er for mig indiskutabelt det flotteste og mest behagelige Rolex Submariner, der er lavet og er tæt på det ultimative ur for mig. Der var blot 2 ting, som gik mig på - det ene var, at jeg manglede datoangivelsen og det andet var, at selvom plexi så absolut er det flotteste og giver en helt særlig glød til den matte skive, så var det mig en konstant irritation, at det hele tiden fik små ridser ved normalt brug. Og ja, OK........ lidt Polywatch eller tandpasta og en tommelfinger, kunne fjerne det meste, men alligevel !!!

Så derfor har jeg i et stykke tid, gået og bygget op til, at jeg skulle have mig et andet hverdagsur - jeg vil ikke sige en "beater", for det har jeg trods alt andre og billigere ure til. Men det skulle være et ur, som havde samme udtryk som 5513, men som var med safirglas og måske også med et urværk, der var lidt mere tidssvarende og måske knapt så kostbart at servicere eller reparere, hvis uheldet skulle være ude.

So what to do !???

Jeg bryder mig ikke om luppen på Sub´s med dato. Jeg foretrækker LANGT de gamle skiver med tritium påmalet i stedet for applikeret med hvidguldskanter. Det skulle også være et ur, der stadig gav lidt "vintage følelse" !!

Jeg besluttede mig for, at jeg ville gå efter en "Neo-Vintage" (tror jeg vist det hedder) Rolex Seadweller "Triple 6" med mat tritium skive !! Og efter at have set mig lidt omkring, så kunne jeg se, at Mads Gjødesen havde én fra 1984 til salg.

Så jeg kontaktede Mads og det lød til at vi kunne blive enige - jeg og min 5513 + min Pam 176 kørte en tur til Århus og enden på en hyggelig ursnak blev så, at de to nævnte ure blev hos Mads og jeg kørte hjem med en "Triple 6" på armen + lidt kontanter min vej (hvor meget forbliver en "Gentlemens secret" mellem Mads og jeg).

Nu skal jeg så bruge et par dage på lige at vænne mig til den, trods alt, lidt tungere vægt på armen, som Seadwelleren har i stedet for 5513`eren, men jeg er overbevist om, at den og jeg nok skal blive fine venner !! Icon_cool

Der vil komme lidt flere (og bedre) billeder her i tråden, efterhånden som jeg får leget lidt med mit kamera - her er til en start blot et hurtigt iPhone snapshot af "The Devils Dweller" på min arm ! Icon_e_wink

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar


Beskeder i denne tråd
"The Devil Dwells in the details" !! - af pbr - 12-02-2013, 06:47 PM
Re: "The Devil Dwells in the details" !! - af pbr - 12-02-2013, 08:13 PM
Re: "The Devil Dwells in the details" !! - af pbr - 12-02-2013, 08:54 PM
Re: "The Devil Dwells in the details" !! - af pbr - 26-02-2013, 09:12 PM
Re: "The Devil Dwells in the details" !! - af Len - 30-03-2013, 06:06 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)