06-02-2013, 09:13 PM
hannover_dk Skrev:Where did you get that figure from? The movement - he can assemble many many per day - as routine work, it takes very little time to assemble eg an 2824willy Skrev:A very good watchmaker can assemble about 5 watches a week from start to finish . So work out how many watchmakers they need to make ca. 800,000 watches a year .
Willy
I have seen it done i 10 minutes, I and would think it could be done quicker - if things are correctly placed - definately less than 20 min
Think about a full service - out - take everything apart - change som screws - oil and assemble - including new gadget - 800 kr
br
Jeg laver også lige en googleoversættelse her
Hvor fik du dette tal fra? Urværket - han kan samle mange mange per dag - som rutinearbejde, tager det meget lidt tid til at samle fx en 2824
Jeg har set det gjort i 10 minutter, jeg og ville synes, det kunne gøres hurtigere - hvis tingene er korrekt placeret - Helst sikkert mindre end 20 min
Tænk på en fuld service - ud - tage alt fra hinanden - ændre nogle skruer - olie og samle - herunder ny gummiringe - 800 kr
5 om ugen, skal omfatte hånd arbejde, håndmale skiven, skære ud hver bro i hånden og manuelt rullende bolde til kuglelejet

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)