Vis os dit skibschronometer (og også gerne maskinrummet)..!
Hey Speedmaster!

Det ser da super lækkert ud det chronometer! Ja, selvom det ikke er nyerhvervelse så jeg vil da sige tillykke med det!

Det er så absolut ét jeg selv ville beholde med mindre da jeg er så langt nede at jeg skal bruge pengene. Lange & Söhne er jo klart et af de lækre!
Hvis jeg var dig ville jeg ikke sælge det. Det er jo ikke et nyere russisk (ikke for de, de løber også ret godt op, de er bare ikke så sjældne). Det dér bliver helt sikkert mere værd med tiden!
Det jeg ville gøre hvis jeg gerne ville bruge det mere end lige at trække det op til at gå et par timer i ny og næ når det vises frem er at få givet det et service hvis det er længe siden det har fået et - som din bil har det godt af at få frisk olie med mellemrum.

Prisen ja, det er jo ikke et salgsforum så jeg vil nøjes med at komme med et helt generelt svar der kan bruges til alle ure Icon_e_wink (eller andre ting for den sags skyld).
Ja, du kan jo kigge på eBay, der er de at finde fra tid til anden. Men vær obs på stand og hvad startpris sælger starter på. Nogle sætter en urealistisk høj startpris og så bliver tingen jo ikke solgt. Har du en profil så sæt tingen på overvågning. Så opdager du jo om den bliver solgt og til hvad pris.
Dog skal du også vide at det også afhænger i høj grad af sælger hvad pris varen opnår. Sælges der kun lokalt er varen billigere, men hvor meget afhænger af landet. F.eks. så tror danskere at de kan få gamle ting næsten gratis så sætter du det til salg i DK skal du væbne dig med meget tålmodighed hvis du vil have solgt tæt på eBay priserne. Derimod tyskerne ved generelt godt hvad tingene ca. er værd. Holland er sådan lidt midt i mellem. Endvidere afhænger det af sælgers rating. Ingen vil købe en ting til flere tusind € af en sælger med 3 ratings hvor de kommer fra salg af 3 juleplatter til 2 € stykket. Husk dog også at f.eks. eBay tager jeg mener er det 30% i salær, det er jo til at tage og føle på. Så kan man jo sælge 30% billigere på de gratis sites og have det samme på bundlinien. Selvfølgelig er der også diverse ursites som http://www.vintageure.dk. Dem har jeg dog personligt ingen erfaring med, ej heller nogen fornemmelse af hvad det koster at sælge den vej.

Men altså. Overvej det lige rigtig nøje. Hvis ure er din passion eller kunne tænkes at blive det, så vil du ærgre dig gul og blå en dag over det super lækre chronometer som du solgte for en slik i 2013 Icon_e_wink
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar

Beskeder i denne tråd
Patek - af Camaro_phpbb3_import15730 - 21-09-2011, 01:10 PM
Re: Patek - af McAllan - 21-09-2011, 02:41 PM
Lidt flere billeder af Golay - af Speedy - 25-09-2011, 09:37 PM
Re: Vis os dit skibschronometer (og også gerne maskinrummet)..! - af McAllan - 04-02-2013, 11:54 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)