25-01-2013, 09:49 AM
HenrikCannes Skrev:Da jeg er ny her på bloggen, og med fare for at få en del ubehagelige meldinger efter, så vover jeg det alligevel.Hej og velkommen til.
Rolex ejere ønsker et eksklusivt produkt, og så må man betale, også for service. Der er også forskel på at køre en Daihatsu og en BMW, både i anskaffelse og service. hvad pokker havde I forventet ?
Det er helt fint at have Roll-Royce i garagen, men hvis man ikke har råd til at køre i den, så det jo bare et prale-objekt.
Jeg har selv en del Rolex, men det er modeller, som er 50-70 år gamle. De ny masseproducerede Rolex interesserer mig ikke.
Og så fantastisk et ur er Rolex heller ikke, det er bare et vandtæt ur, som i den grad er blevet massivt promoveret, og det er dygtigt gjort.
Folk er altid lidt grovere bag en skærm. Det skal man ikke tænke på
Mange lader bare ikke fornuften spille ind men følelserne.
Vi forventer nok alle at det er dyre at give service til et Rolex end til et Omega for- eksempel. Men det er prispolitikken især hos Klarlund, der er speciel. Derfor er følelserne lidt ude på tøjet.
Når det så kommer til fornuften, så har du helt ret. Rolex er et supergodt ur, men specielt er det ikke. Det er ikke mere kompliceret end ure fra Raymond Weil for- eksempel, men delene er naturligvis af en meget hæj kvalitet ligesom stålet er. Fra ca. 1985 - 1988 begyndte Rolex at bruge kiruisk stål 904 L istedet for 316 L. 904 L stålet er næsten 3 gange så dyrt.
Men rent fornuftmæssigt er Rolex god til at tale til følelserne. At de var verdens første vandtætte ur med automatiks optræk var fint nok, men det er så uendelig lang tid siden (1929). Rolex spiller meget på den galej med de supervandtætte SD ure, der er vandtæt til 3.900 meter og demomodeller SD Challange, der dykker ned til over 10.000 meter.
Folk elsker dette + folk også elsker de store prisstigninger på Rolexure, der får dem, som har et Rolexur, sig til at føle lidt stolte.
Det mest skønne ved Rolex er at de har mange skiver til deres datejustmodeller, som er det mest solgte ur i kollektionen.
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)