24-01-2013, 07:20 PM
kristofferJ Skrev:Jeg har igennem de sidste 13 år interesseret mig en del for disse prisstigninger og fuldt med. Især har det været interessant at sammenligne Klarlund med de andre AD. Jeg begyndte på interessen for 13 år siden og de 3 år frem i tiden hvor jeg skaffede dele for nogle Amerikanere, og fik serviceret 3 Rolexure for en rig knægt fra Hong Kong, samt 2 Tudor Ranger Ure.Stenstrup Skrev:...Men du skal regne med af for hvert 4. år der går imellem service, skal du gange sidste gangs servicepris med mindst 1,8. Dvs. at hvis man ikke får lavet en aftale med Klarlund og betaler de 7.575 kr nu, så om 4 år er det beløb mindst 13.600 kr. Det kan man næsten 100 % godt regne med...
Hvor har du hørt det? Eller er det bare rent gætteri?
Da alt dette stoppede købte jeg selv et Oysterquartz grundet uret præcision, og langtids - powerreserve som er 4 - 5 år grundet batteriet
Ved Klarlunds 65 års fødselsdag i novemeber i København fik jeg at vide at mit ur ville koste 3.800 kr at give service. Nu i januar er det steget til 4.600 kr. En stigning på 21 %. Hos Klarlund er priserne steget med mindst 15 % de sidste 5 år minimum. Før den tid holdt jeg meget øje med de andre AD jeg fik ordent ure hos for de forskellige ameikanere samt gutten fra HongKong. Deres priser steg ikke med mere end 5 - 10 % om året.
Bare så noget som et sølle skiveskift og et ny batteri og trykprøvning gav jeg i juli 2009 ca. 755 kr for hos Klarlund. I januar 2012 gav jeg 1.125 kr for det samme. En stigning på 49 %.
Jeg tror ikke på at Klarlunds prisstgninger i basispriser ikke forsætter. En stigning på 5 - 10 % om året virker ok, men Klalunds prisstininger på basispriser skyldes dels nyinvesteringer i forkellige ting ifølge Klarlund selv. Sidst mener jeg det var en special polermaskine, men det skyldes, efter min meneing, også den lille konkurrence der er inden for AD på Sjælland. I Jylland er der en AD med 100 - 200 km mellemrum og 6 af dem så vist jeg ved. Måske tager jeg fejl mht. konkurrencen, men vi får se prisstingnerne fremover. Mit gæt er at næste år koster basisservicee mindst 5.100 kr hos Klarlund.
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)