17-01-2013, 11:59 PM
McAllan Skrev:og hvis det så er 2 sek for hurtigt (eller et minut) så er det bare at stoppe det (er der stop knaphannover_dk Skrev:Den der double speed - fast forward - som du har ændret til 4 gange op - hvad er den til rent praktisk - det kan jo ikke være til at stille det med, det ville jo tage dage (jeg kunne sikkert læse hele tråden igen og MÅSKE finde det, men kom bare lige til at undreDen er nu faktisk rigtig smart! Hvis uret er for langsomt (eller anden årsag få sekunder bagud) så slipper man for at skulle stoppe i et helt minut og så stille viserne ét minut fremad (de justeres som på ethvert andet ur - både på Seiko, Golay og de andre). Problemet er også hvis du ikke når at starte uret igen hurtigt nok, så skal du igen vente et minut før du får muligheden for synkronisering. Det slipper du for med double (eller quad) speed, så sekundviseren nu lynhurtigt kan drøne fremad forbi aktuel tid og du får igen lynhurtig chancen for at stoppe viseren og prøve en ny synkronisering - og helt uden du skal røre ved viserindstillingerne! Jeg synes double speed er lidt for langsomt, så jeg lavede det til 4x i stedet - princippet og funktionsmåden dog uforandret.)
vh
Det lyder som double eller 4 gange er smart, men det virker vel kun til at stille fremad, og hvad så med bagud ?
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)