Speedmaster Pro - nyt vs. brugt vs. pris
ThorUp Skrev:..... Jeg er nu stadig glad for safirglas, og det findes jo også i flere "former" (plant, conveks osv), med eller uden coating/overfladebehandling for at mindske refleksioner og sikkert andre metoder til forarbejdning. Der er flere meninger om de forskellige typer, og det er vel fint nok. Jeg ejer selv ure med hhv. plant safirglas og "buet" safirglas. Disse glas er dog overfladebehandlet, så jeg har slet ingen problemer med genskær/reflektioner i glasset. Om overfladebehandling er af det gode eller det onde, er jeg ikke vidende om, men det virker ganske godt på mine ure (endnu).

PS: Safirglasset på mit Speedmaster Z-33 er helt plant/vandret, og det giver nu ikke de store problemer med hensyn til genskær, men jeg tror nu også det er overfladebehandlet, så det er sikkert derfor Icon_e_wink
Hej Icon_e_smile
En eneste ulempe ved safirglas er, synes jeg, at der skal bare en lille finger på og så kan man nemt se fingerprintet. Safirglas bliver nemt letter smusset til. Dog synes jeg at på mine 2 Seikoure er safirglasset ikke så påvirkelig af disse ting, hvorimod mit Rolex og mit Raymonnd Weil og mine 2 tidligere Omegaure, var lettere påvirket med deres safirglas. Også mit Tudor ur. Jeg ved faktisk ikke om der skulle være forskel på safirglas fra Seiko og de andre mærker.
VH
Nicholas
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Speedmaster Pro - nyt vs. brugt vs. pris - af Stenstrup - 17-01-2013, 06:41 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)