Speedmaster Pro - nyt vs. brugt vs. pris
Geodoc: Tak for de mange informationer, og links til endnu flere informationer. Jeg troede du mente at der var noget galt med safirglasset på nogle af måneurene, men det du mener er vel (går jeg nu ud fra) at safirglas ikke er passende på et måneur, da de originale måneure netop IKKE havde safirglas. Det handler vel i bund og grund om at være "tro mod originalen" Icon_razz

Jeg var af den opfattelse at plexiglasset ikke kunne tåle ret megen fysisk overlast, men jeg kan læse mig frem til, at der trods alt skal en del til, før det bliver ridset. Problematikken med splinter fra safirglas i "rumfartøjer" kan jeg sagtens sætte mig ind i.

Jeg er nu stadig glad for safirglas, og det findes jo også i flere "former" (plant, conveks osv), med eller uden coating/overfladebehandling for at mindske refleksioner og sikkert andre metoder til forarbejdning. Der er flere meninger om de forskellige typer, og det er vel fint nok. Jeg ejer selv ure med hhv. plant safirglas og "buet" safirglas. Disse glas er dog overfladebehandlet, så jeg har slet ingen problemer med genskær/reflektioner i glasset. Om overfladebehandling er af det gode eller det onde, er jeg ikke vidende om, men det virker ganske godt på mine ure (endnu).

PS: Safirglasset på mit Speedmaster Z-33 er helt plant/vandret, og det giver nu ikke de store problemer med hensyn til genskær, men jeg tror nu også det er overfladebehandlet, så det er sikkert derfor Icon_e_wink
Omega - Breitling - Sinn - Seiko - Citizen - Casio - Tiden står aldrig stille
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Speedmaster Pro - nyt vs. brugt vs. pris - af ThorUp - 17-01-2013, 02:28 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)