15-01-2013, 11:45 AM
Ast Skrev:Jeg er ret sikker på at det skal være et Quartz urværk. Har ikke råd til mekanisk og heller ikke til at veligeholde det lige pt.
Men er også sikker på at jeg senere i mit liv når jeg er færdig med uddannelse osv skal have et mekanisk.
Har også kigget på Seiko og Sinn ure. Har ikke fundet noget til under 4000 som jeg kunne lide.
Seiko Astron, og Sin 103 er eller meget fine.
Thank You
/Ast
Nej, udvalget er lidt småt under 4000 - selvfølgelig afhængig af øjnene der ser.
Har du prøvet på Amazon.de eller co.uk at skrive "Citizen titan" hhv. "Citizen titanium"?
Det giver faktisk en del intersante forslag, som jeg tror vil falde i din smag at bedømme ud fra dem du nævnte i første omgang. OK, ikke sikkert det er det billigste sted, men fordelen er at der er de fleste modeller repræsenteret så man skal ikke lede 117 steder for at se dem.
F.eks.:
CA0200-54H - solcelle og stopur - titan og safirglas og så er prisen rigtig meget indenfor din 4k ramme. Dog ikke radiostyret.
CA0350-51E - ligner lidt ovenstående, men andet design.
AT2021-54E - igen lidt som de ovenstående, men igen forskelligt design.
AT2040-50E - igen som ovenstående men igen lidt varieret design.
E2100 AV0030-60E - holder lige nøjagtigt prisrammen. Nok det flotteste indtil videre. Desuden har det også alarm, men stadig ikke radiostyret.
AS4020-52E - hvis du vil have det hele. Radiostyret, alarm, stopur. Og tilmed indenfor prisrammen. Måske ikke det allerflotteste, men måske fint nok hvis du er efter det lidt mere nørdede. Jeg kunne sagtens finde på det pågældende til et dagligdagsur. Doh. ser nu det ikke er titanium... Hvorfor kom amazon så med et hit? Nå, men ok, du kan jo selv lede videre. Lad os høre hvad du beslutter dig for
BY0050-58E - lidt udenfor prisrammen, men IMHO super flot. Radiostyret. Har det hele stopur, alarm, solcelle.
Slutteligt et Casio, der kan du få både radiostyret og safir LCW-M160TD-1AER. Selvom Casio nok har et lidt mere low end ry. Men igen, et ur jeg sagtens kunne finde på at bruge til dagligdagsur. Og så er det imho blandt de pænere.
Lad høre hvad du beslutter dig for. Det er lidt en kunst med det budget. Måske noget brugt kunne være sagen? Men det kan kræve lidt tålmodighed at finde at finde det rette, da det du leder efter typisk er et ur folk køber og bruger indtil det ikke kan mere.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)