Nybegynder - Hjælp til køb af Omega Seamaster fra 1953
Hej!

Uret ser jo flot ud, men jeg tror også det er en redial (om/nymalet skive). Om det betyder noget for dig er ikke sikkert, men for en samler er det ikke så interresant det skiven ikke er original længere.

MEN jeg tror det største problem er værket, især hvis uret skal bruges som dagligt ur. Disse gamle bumper værker er ved at være slidte og værre er det, at det er slut med reservedele til dem. Jeg fik restaureret et cal. 354 for godt et år siden og kunne ikke få reservedele til nogen steder. Det endte med en Omega samler i Australien fandt dele til mig der, og sendte til mig. Jeg vil ikke anbefale disse bumper værker som dagligt ur, men til lejlighedsvis brug er det ok. Men regn ikke med at kunne få det lavet igen uden at skulle købe et reservedelsurværk, eller som det er nævnt at finde dele fra diverse andre calibre som passer.
Urværket her som er sat sammen af diverse dele betyder også at som samlerur er det ikke interresant.

Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nybegynder - Hjælp til køb af Omega Seamaster fra 1953 - af TDN - 15-01-2013, 08:46 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)