Nybegynder - Hjælp til køb af Omega Seamaster fra 1953
Det er naturligvis svært at se, blot på billeder som disse - men jeg vil næsten æde min gamle hat på, at skiven er en redial. Grunden til at jeg tror det er dels, at det er utroligt sjældent at finde en original sort skive i denne stand på et ur fra 1953.

Men især også den hvide skrift, forekommer mig ikke helt original - der er flere ting, som jeg hæfter mig ved, bl.a. dimensionerne på de to øverste linier "Omega" og "Automatic" - dernæst så er det store "S" i Seamaster atypisk, idet buerne i "S'et" er meget runde, hvor de på de fleste Seamaster skiver jeg har set er meget mere "spidse".

Men udover disse specifikke punkter, så er det ofte også en fornemmelsessag.

Og hvis der så dertil kommer, at urets værk er sammensat af dele fra forskellige værks calibre, så begynder uret efterhånden at ligne en "Frankenstein" og i mine øjne ville det ikke være den angivne pris værd.

Men det er selvfølgelig bare min mening - jeg har mine egne præferencer, når jeg køber ure og det handler om, at et ur for at jeg synes, at det er interessant, skal være 100 % originalt. Dine præferencer behøver ikke at være de samme som mine, uden at de er mindre værd af den grund Icon_e_smile

Just my two Cents ! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nybegynder - Hjælp til køb af Omega Seamaster fra 1953 - af pbr - 15-01-2013, 12:36 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)